Πέμπτη, 3 Οκτωβρίου 2013

Άστεγη ζωή


Αδιάβαστες λέξεις. λέξεις ανείπωτες. κατατρώνε ότι μέσα αφάγωτο.  ανέγγιχτες, παγώνουν στα χείλη. λέξεις λάμες στ’ ακρόφτερα. σέρνονται στο γυμνό κορμί. τρυπούν οι λάμες τη σάρκα. ξεσκίζουν βάρβαρα τους πόρους κι όμως ούτε σταγόνα αίμα δεν δακρύζει.

μνήμες βαθυκόκκινες. βλέμματα ρουφήχτρες. στιγμές κυκλώνες. βασανιστικά μακρόσυρτες στιγμές. ατσάλινα βέλη. απουσίες. γέλιο απάτη. μάτια που χώμα μυρίζουν, αλάτι και μετέωρο. τροχίζω τα δόντια. κρατώ το στομάχι στα χέρια και το δαγκώνω. λιμάρω τα νύχια. κόβω τον κόσμο σε φέτες. φλέβα πελώρια γεννιέται. σκαλώνει στα δέντρα η φλέβα. την παίρνει η μανταρινιά. κεντάει μ' αυτήν τα άνθη της. ποτίζει τα στόματα των φύλλων. μην παραιτηθείς φωνάζει. μη σε καταπιεί η λάμια η ανάγκη. 

επιστρέφω στους γαλακτικούς πόρους. σε μάνες-τροφούς ποταμών πηχτών και αηδιαστικών. που ξεχειλίζουν από κόπρανα ανθρώπων σφαγμένων. σε κόρες που θηλάζουν φωτιά. στους άγριους δρόμους του πολέμου. που θηλάζουν φόβο. στις γκρίζες σκοτεινές γωνιές των δωματίων. που θηλάζουν αγκάθια. σε άγριους τόπους και έρημους. 

νυχτώνει παραίτηση. κουρνιάζει σ’ αγκαλιά ματωμένη. πείνα και δίψα και φόβος και ικεσία. κουβάρι αξεδιάλυτο πεταμένο σε χώμα γόνιμο. θεριεύει. ρίζες απλώνονται παντού. μπαίνουν οι ρίζες στα δωμάτια όλα. σκάει το πάτωμα παντού. το σπίτι εκρήγνυται. σε κομμάτια χιλιάδες. σοβάδες, δοκάρια, πλακάκια σκορπούν στον ορίζοντα. θρύψαλα αιωρούνται. από σπασμένες τσαγιέρες. από σπασμένους καθρέφτες. απ’ αγγεία σπασμένα. νυχτώνει άρνηση. κενό. σκόνη. σκοτάδι. κενό. νυχτώνει. 

ζωντανός άστεγος φόβος – νεκρή άταφη ζωή.







24 σχόλια :

  1. φλέβα πελώρια γεννιέται.
    σκαλώνει στα δέντρα η φλέβα.
    την παίρνει η μανταρινιά. κεντάει μ' αυτήν τα άνθη της
    Κι εσύ με το λαμπρό σου λόγο
    φτιάχνεις αριστουργήματα

    Σε φιλώ Βίκυ μου

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. το να το ακούω αυτό από εσένα, Ελένη μου, είναι τιμή μεγάλη!
      σ' ευχαριστώ!

      φιλί μεγάλο

      Διαγραφή
  2. Ολοκληρο τον κοσμο εχει καταπιει η λαμια η αναγκη.
    Και κανενας δεν θελησε να την ξαποστειλει με γνωση.

    Εκτιμω πως ο φοβος ειναι παντα στεγασμενος
    οπως και η μοναξια
    και συμφωνω απολυτα με τη νεκρη αταφη ζωη μας....


    υγ...οταν νυχτωνει αρνηση..εχεις μια μικρη ελπιδα πως...
    Οταν ομως νυχτωνει απουσια με τη φως να ξημερωθεις?

    Καληνυχτολουλουδοσκοτεινοσταπεταλατου

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. όταν νυχτώνει απουσία τρέμεις, συρρικνώνεσαι, ένα κουβαράκι εγκατάλειψης γίνεσαι...
      από που να κρατηθείς; πως να ξημερώσει;

      καλημερασυνεφιασμενηςκυριακηςπουαγκαλιαχρειαζεται

      Διαγραφή
  3. Φοβος να το ζεις η μηπως το ζησεις...
    Μια καταιγιδα αιμα εριξες αποψε...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. μακάρι το αίμα λουλούδι να ήτανε.
      ν' άνθιζε η ελπίδα στο φόβο...

      Διαγραφή

  4. Σου υποτάσσονται οι λέξεις· τις τιθασεύεις μαεστρικά και με μια μεγάλη πνοή που απαιτεί συγκέντρωση πέρα από τα καθιερωμένα, θέλεις από τον αναγνώστη να αφεθεί να παρασυρθεί σε αυτόν τον ωραίο ποταμό των εικόνων που δημιουργείς.
    Ξαφνιάζει πάντα η σκηνοθεσία σου.
    Και η γραφή σου τελειοποιεί το μυστικό που ξέρουν οι ποιητές να μεταγγίζουν μες τον νου των άλλων.
    Την καλημέρα μου Βίκυ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. τι να πω, Στρατή; με συγκινείς αφάνταστα, με κάνεις τόσο όμορφα να αισθάνομαι!

      και την δική μου καλημέρα έχεις!

      Διαγραφή
  5. τοσες αληθεις ξεπηδουσαν απο το κειμενο! συγκλονιστικο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. σ' ευχαριστώ πολύ, Κικίτσα μου να είσαι καλά!

      καλημέρα μας!

      Διαγραφή
  6. πραγματικά χίμαρος λέξεων αυτή η "άστεγη ζωή" σου...
    υποκλίνομαι!
    καλό μεσημέρι!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. πολύ σ' ευχαριστώ, κορίτσι!
      καλημερούδια σου!

      Διαγραφή
  7. Βίκυ μου, ήρθα κι έμεινα εντυπωσιασμένη από το λόγο σου! Ένα θα σου πω: στο τέλος ένιωσα ότι έβλεπα ένα σπίτι να διαλύεται μπροστά στα μάτια μου! Σε φιλώ γλυκά και εύχομαι......ΠΕΡΑΣΤΙΚΟΥΛΙΑ!!! Φάε σουπίτσες, εμένα προσωπικά μου αρέσουν πολύ! Είναι το μόνο ευχάριστο όταν έχω αρπάξει ένα γερό κρύωμα! :))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. καλώς ήρθες, Joanάκι μου! δε φαντάζεσαι με πόση χαρά σε υποδέχομαι στο "σπιτικό" μου! μακάρι μέσα εδώ να βρίσκεις κομματάκια από την ψυχή σου, όπως βρήκα εγώ στο δικό σου φιλόξενο χώρο.

      σ' ευχαριστώ πολύ: και για τα καλά σου λόγια και για τις ευχές σου! αν τρώω σούπες, λέει! έτσι και αλλιώς τις λατρεύω! τέταρτη μέρα σήμερα και ακόμα το μαύρο το χάλι έχω...

      σε φιλώ!

      Διαγραφή
  8. Oι λέξεις σου προβάλουν εικόνες... τόσο δυνατές!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μαράκι μου, εικόνες στο μυαλό μου έχω... ώσπου γίνονται φως ή σκοτάδι και ύστερα σε λέξεις μετατρέπονται...

      σ' ευχαριστώ τόσο πολύ!

      Διαγραφή
  9. "κενό. σκόνη. σκοτάδι. κενό. νυχτώνει."
    Νύχτωσε κι εδώ. Από νωρίς σήμερα... Δεν ξέρω γιατί.

    Καλό Σαββατοκύριακο εύχομαι. Ήρεμο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. ξέρεις, Αθηνούμπα μου, ξέρεις...

      όμορφη, χουχουλιάρικη, συννεφιασμένη Κυριακή, παρέα με όσους αγαπάς και με το Σηφάκο μας αγκαλιά, να έχεις!

      Διαγραφή
    2. Μέχρι στιγμής εξελίχτηκε ως εξής η Κυριακή: Μαγείρεμα για σήμερα και για αύριο. Σιδέρωμα τεσσάρων πλυντηρίων και τώρα διάλειμμα για περίπατο στα βλογς. Μετά θα ακολουθήσει φαγητό, ύστερα έρχεται το καλό, δηλαδή μια ώρα σιέστα, το απόγευμα καφέ, χτένισμα του Σήφη και μετά στη δουλειά! Άρα, όλα καλά!!!

      Φιλιά!

      Διαγραφή
    3. χαχαχα
      άκου τώρα: βόλτα την ανυπόμονη Ήρα πρωί-πρωί, μαγείρεμα για σήμερα και αύριο. αλλαγή καλοκαιρινών-χειμερινών ρούχων με τη βοήθεια του κανακάρη μου, πλυντήρια - οσονούπω και σιδέρωμα, διάλειμμα για βλογόστρατα. μετά αντιβίωση και αμέσως μετά νανάκια.
      στην έσκασα! όταν ξυπνήσω δε θα πάω για δουλειά!!!!

      σματς πολλά!

      Διαγραφή
  10. Ζωντανός φόβος, νεκρή ζωή...ή αλλιώς όποιος φοβάται δε ζει....κι όλο νυχτώνει άρνηση!
    Όπως πάντα καταπληκτική!
    Φιλιά πολλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μαρία μου, ο φόβος καθηλώνει...
      σ' ευχαριστώ πολύ-πολύ!

      καλημέρα μας!

      Διαγραφή
  11. ...Δονήσεις στην ψυχή μας... Επιτρέπεται η αναδιμοσίευση από τα¨"ΑΝΑΛΕΚΤΑ..."?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. και βέβαια επιτρέπεται! στο αρνήθηκα ποτέ; ίσα-ίσα τιμή μου πάντα ήτανε Αλέξανδρε!
      καλή σου μέρα!

      Διαγραφή