Δευτέρα, 30 Ιουνίου 2014

Ονομάζομαι Μαγδαληνή






Oνομάζομαι Mαγδαληνή. τρεις ζω ζωές. τρεις λάμες ζωής είμαι ζωσμένη. έχω έναν έρωτα-περίστροφο στον κρόταφο. τον καίω με φωτιές. με βλέψεις ιερές τον διαβάζω. τον καταπίνω με επιθυμίες άφθαρτες. κάθε που πονώ σπαράγματα τυλίγουν το μυαλό. π' αναδίδει ομίχλη και σκιές. που πυρά και στάχτες σκορπίζει. 

ο καιρός της ομίχλης σαν έρχεται βυθίζομαι. μέσα της αθέατη βυθίζομαι. η ομίχλη είναι για να τη βαδίζεις αναδιφώντας. ν’ απλώνεις τα χέρια σου και τα κρυμμένα της ν' αγγίζεις. να σε στηρίζει. ως το κόκκαλο να σε ποτίζει. να φυτρώνουν στο κεφάλι σου μαλλιά ανταριασμένα. σύννεφα μαύρα καταιγίδας. να φυτρώνουν στο κεφάλι σύννεφα. τα βράδια της ομίχλης στο παράθυρο κάθομαι. βλέπω τις σκιές. αυτών που πολύ αγάπησα μα που τώρα έχουν πεθάνει. άλλοι έρχονται κολλάνε στα τζάμια το πρόσωπο. με κοιτούν ανήσυχοι για λίγο. άλλοι έρχονται μέσα στο δωμάτιο. άλλοι τραβούν κατά την ανατολή. σ’ ένα σπίτι αγέρωχο πηγαίνουν. τυλιγμένο με κισσούς και κόκκινα φυλλώματα. μου γνέφουνε οι αγαπημένες σκιές. κοντοστέκονται στην είσοδο και γνέφουνε. κάποια νύχτα ομιχλώδη θα ξεχαστώ και θα τις ακολουθήσω. τα πόδια μου θα πατήσουν το χώμα το υγρό. θα ρίξουνε ρίζες βαθιές. δέντρο αειθαλές θα κορμιάσω. θα φυλλώσουν και θ’ ανθίσουν τα χέρια μου. θα πίνω νερό απ’ την πηγή της λήθης. θα φιλιώσω με τους δαίμονές μου. το δαιμόνιο γένος μονάχα μελέτημα θα γίνει. 

σαν έρχεται ο καιρός της σκιάς από μοβ ανεμώνες βρίθω. κοίτα τα πέταλά μου. κοίτα τους κάμπους μου. την ανυπόμονη καρδιά μου. βλέπεις; παιδί νάρκη. γυναίκα ουρανός. διχαλιάζει η γλώσσα μου σαν φίδια την τρώνε. δροσίζονται τα μάτια μου σκιές σαν τα δαγκώνουν. άλλοτε η θάλασσα σύννεφα. άλλοτε τρικυμία ο ουρανός. σαν μ’ αρπάζει στον ύπνο η σκιά φωνές ακούω. στα πόδια μου δεν έχω θάλασσα. στο κεφάλι δεν έχω ουρανό. μόνο κάτι πουλιά ξεχασμένα έρχονται να κοιμηθούν στις παλάμες μου. που σαν τα βλέπω αναστατώνομαι. μου ξυπνούν τη νοσταλγία των μεγάλων ταξιδιών. λίγο πριν ξημερώσει τα φτερά τους μου χαρίζουν και φεύγουν περπατώντας. 

τις μέρες της πυράς και της στάχτης στέκει η θάλασσα δεξιά. αριστερά οι σκιές. στέρνες πηγάδια στοές συθέμελα τρίζουν. αντάρα ο κόσμος όλος. κρύβεται ο ήλιος. καπνοί παίρνουν σχήμα άμαξας. την σέρνουν άλογα εφτά. έρχεται λέγω. καταφτάνει ο δια πυράς μου θάνατος. τις ώρες τούτες σε γλωσσοκοπία καταδικάζονται οι σοφοί προφήτες. μια μυστική αγέλη καταραμένων τους δρόμους γεμίζει. σύναξη στις πλατείες γίνεται των ασεβών. που σέρνοντας έρχονται. ντυμένοι τα σκισμένα. τις μέρες της πυράς η τρίμορφη ζωή μου στάχτη γίνεται. αναγεννιέται πάλι τις νύχτες τις ολόφωτες. από ρωγμές ανάμεσα. ταξιδεύει. συναντιέται με τις σκιές που ξεγλιστρούν αθόρυβα στους δρόμους. 

ονομάζομαι Μαγδαληνή. πιστέψτε με. ως λάμες τρεις ζω τις τρεις ζωές μου.




30 σχόλια :

  1. Βίκυ μου υπέροχο, γεμάτο ένταση, εικόνες, αντιθέσεις...συναρπαστικό!
    Καλό μήνα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. πολλά-πολλά ευχαριστώ κι ευχές άλλες τόσες για ένα μήνα όμορφο!
      σε φιλώ Ελένη μου

      Διαγραφή
  2. καλημερα γλυκια μου!
    καλο μηνα να εχεις!

    υπεροχο διηγημα! συναισιθηματα! εικονες! ανατροπες! σουπερ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. να είσαι καλά μικρό μου! ξέρεις να μεταδίδεις όμορφα συναισθήματα!

      Διαγραφή
  3. θέλω και εγώ από αυτά τα πουλιά που λίγο πριν ξημερώσει τα φτερά τους της χαρίζουν και φεύγουν περπατώντας...
    καλό μεσημέρι και καλό μήνα κυρία!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. είθε στα χέρια και στο πνεύμα σου να φωλιάσουν...
      να είσαι καλά!

      Διαγραφή
  4. Πολύ δυνατό Βίκυ μου!
    Είναι μοναδικό πως μπορείς να βγάζεις τόσα συναισθήματα.
    Πολλά φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Έλενά μου πολλά φιλιά τόσα όσα και τα ευχαριστώ μου!

      Διαγραφή
  5. Ονομάζομαι Petra και μα τω Θεώ, είναι ευλογία να σε διαβάζω και να με συναρπάζουν οι περιγραφικές εικόνες σου... Γλυκά φιλιά Βικάρα μου και καλό μήνα :))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. ονομάζεσαι Petra και είναι ευλογία που υπάρχεις στον κόσμο τούτο... φιλιά αγάπης!

      Διαγραφή
  6. "μόνο κάτι πουλιά ξεχασμένα έρχονται να κοιμηθούν στις παλάμες μου.
    που σαν τα βλέπω αναστατώνομαι. μου ξυπνούν τη νοσταλγία των μεγάλων ταξιδιών.
    λίγο πριν ξημερώσει τα φτερά τους μου χαρίζουν και φεύγουν περπατώντας"
    Βίκυ μου με το παραπάνω απόσπασμα με καθήλωσες
    αλλά και δρομολόγησες στο νου μου τα ταξίδια που θέλω να κάνω!!!

    φιλάκι και καλό Ιούλιο

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. καλοτάξιδι πάντα να είσαι Ελένη μου και αν οι λέξεις τούτες έγιναν αφορμή για ένα ακόμα ταξίδι σου τιμή μου είναι μεγάλη!
      φιλί δυνατό

      Διαγραφή
  7. Το έχω χαρτογραφημένο το μέρος σου, σαν ένα καταφύγιο.
    Στις αντίξοες καιρικές συνθήκες που επικρατούν έξω, έρχομαι ως εδώ πάνω, στην αετοφωλιά σου.
    Κατάνυξη, ηρεμία και περισυλλογή. Στις αλάξευτες αλήθειες σου, στις αιχμηρές λέξεις σου, στους δαιδαλώδεις διαδρόμους της ψυχής σου.
    Να'σαι καλά ρε Βίκυ! Συγκλονιστική η Μαγδαληνή σου...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. να σε είχα μαζί μου... στις δύσκολες ώρες, τις γεμάτες δαιδάλους, τις ώρες εκείνες που ο μίτος χάνεται... έτσι τόσο δυνατά, τόσο συγκινητικά, όπως μονάχα εσύ ξέρεις, να μ' εμψυχώνεις...
      ολόψυχα σ' ευχαριστώ Μαρία μου!

      Διαγραφή
  8. Βίκυ μου........στο έχω εκφράσει ξανά....κάθε φορά που διαβάζω ένα κείμενό σου στέκομαι με ιδιαίτερο σεβασμό σε όλο αυτό που εκφράζεις και βγάζεις. Για μένα είναι κάτι πολύ μεγάλο, κάτι που ενεργοποιεί όλα μου τα συναισθήματα καθολικά. Για μια ακόμα φορά υποκλίνομαι στην Μαγδαληνή σου.... ένα μεγάλο κείμενο.....!!!! Με μια μεγάλη μορφή που προσωπικά μέσα μου λέει πάρα πολλά...
    Προσωπικά σε ευχαριστώ, ειλικρινά για αυτό που νιώθω.
    Καλό μήνα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. είναι χαρά μου μεγάλη και τιμή ν' άγγιξα μ' έναν τρόπο κάτι που μέσα σου λέει πολλά.
      σ' ευχαριστώ πάρα πολύ που μου το κοινώνησες!
      καλό μήνα Γιάννη, να είσαι καλά!

      Διαγραφή
  9. Το διάβασα με την πρέπουσα προσοχή, όπως αρμόζει άλλωστε σε όλα τα γραπτά σου. Άντε τώρα να μην πάω να ανάψω τσιγάρο. Γίνεται; Δεν γίνεται.

    Καλό μήνα Βίκυ Δερμάνη!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. τα κατάφερες θαυμάσια. με γέμισες και τύψεις και χαρά!
      καλό μήνα Αθηνούμπα!

      Διαγραφή
  10. Όπως κι αν ονομάζεσαι, είσαι υπέροχη!!!
    Φιλιά πολλά και καλό μήνα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. ω Μαρία μου!
      ε υ χ α ρ ι σ τ ώ!

      ευχές για καλό μήνα και φιλιά πολλά!

      Διαγραφή
  11. Μοναδική η γραφή σου !!
    Καλημέρα και καλό μήνα !!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. πολύ σ' ευχαριστώ Αλέξανδρε! να έχεις έναν όμορφο, ταξιδιάρικο μήνα!

      Διαγραφή
  12. Η συγχυση στο προσωπο τής Μ.
    Θεος ή δαιμονας?
    Ας μεινουμε ομως στο "παιδι ναρκη".
    Ερωτες,αγαπες,σκιες,αγριοπουλια...ομιχλες....ομιχλες....
    ολα περνανε απο πανω-μεσα μας
    αλλα ...εκει....το παιδι παραμενει ναρκη.
    Κι εκει ειναι η απαντηση της στασης ζωης μας.

    Ομιχλη-σκια-πυρα....οι τρεις "ζωες" σου.....σε πιστευω...Μαγδαληνη μου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. άλλοτε θεός, άλλοτε δαίμονας μα πιότερο άνθρωπος - παιδί-νάρκη...

      σε πιστεύω μελένια νάρκη μου

      Διαγραφή
  13. Ότι κι αν πω θα ναι λίγο και το ξέρεις... Κάπου εδώ, σκιά κι εγώ αιωρούμαι στο γοτθικό σκηνικό σου. 3 πυρακτωμένοι κρίκοι, 3 ζωές μα καμιά δεν σου ανήκει, Μαγδαληνή. Ολα ξεκίνησαν στον κρόταφο. Δεν σε πιστεύω Μαγδαληνή.. Μπορεί να είσαι Μήδεια, μπορεί και Ευριδίκη ή Περσεφόνη. Οποια κι αν είσαι, χρωστάς στην Βίκυ μου πολλές φωτιές ακόμα!!!
    Μόνο αγάπη και θαυμασμό θησαυρέ μου. Δεν έχω λόγια.. Καλό μήνα να στάζει θυμιατό το μελάνι σου!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. μόνο αγάπη για σένα... μόνο θαυμασμό για τη μεγαλοψυχία σου... για της ψυχής και του νου σου τον πλούτο...
      μακάρι οι μήνες όσα σου αξίζουν να σου έδιναν!

      Διαγραφή
  14. Καλό μήνα Βίκυ μου. Πολύ ωραίο κείμενο, αλλά ταυτιζομαι σ αυτη τη φραση : "έρωτα-περίστροφο στον κρόταφο.." Η εικόνα που επέλεξες φανταστικη! Μπραβο σου

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αριάδνη μου γλυκιά πολύ σ' ευχαριστώ!
      να είσαι καλά!

      Διαγραφή
  15. Το όνομα μου είναι ίδιο με την ηρωίδα σου και λίγο-πολύ κάποια στοιχεία από τις συγκλονιστικές τρεις εποχές σου, τα έχω βιώσει, αλλά στην περίοδο της νιότης μου, αγαπημένη μου Βίκυ.
    Τότε τα συναισθήματα, τα πάθη, οι λύπες, οι χαρές είναι στο αποκορύφωμα τους.
    Τώρα που μεγάλωσα πολύ, όλα μέσα μου είναι πιο ήρεμα.
    Όμως αναγνωρίζω στις περιγραφές σου, πολλά από τα συναισθήματα που σε διακατέχουν και που τόσο έντεχνα και παραστατικά, τα αραδιάζεις στο χαρτί!
    Σας εύχομαι πολύ όμορφες καλοκαιρινές μέρες, χωρίς ομίχλη, χωρίς σκιές, χωρίς φωτιές και στάχτες...
    Πολλά φιλάκια και άπειρη αγάπη!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. είναι ευχής έργο που τώρα, στην άλλη την πιο ώριμη νιότη σου, όλα τούτα καταλάγιασαν... και έτσι σοφά και ήρεμα εύχομαι μέσα απ' την καρδιά μου στην επόμενη και στη μεθεπόμενη νιότη να φτάσεις!

      με αγάπη αμέριστη, με φιλιά πολλά σ' ευχαριστώ και εύχομαι τούτο το καλοκαίρι, κάθε καλοκαίρι της ζωής να σας βρίσκει γερούς, δυνατούς και τόσο όσο ο ήλιος όμορφους!

      Διαγραφή