Πέμπτη, 26 Ιουνίου 2014

Διαδρομές















Τις μικρές ώρες που οι θεοί
απλώνανε τις σκιές στο σούρουπο
πάνω στις γειτονιές του κόσμου
πίσω απ' την αδυσώπητη βουή
της έγνοιας των απλών πραγμάτων
μέσα στο βασανιστικό λευκό των προθέσεων
στου χειμώνα την καταλαγιά
εκεί που κάποια σύννεφα ανεπαίσθητα
ξεφύλλιζαν σπάταλα τα φύλλα της μυρτιάς

την ώρα που όλα γύρω πλαγιάζανε
τα κυπαρίσσια σιγοκλαίγανε
τα σπλάχνα της γης χτυπώντας
οι οδοιπόροι κρατούσαν
τα χθεσινά τους όνειρα προσάναμμα

εκεί στην αρμονία της πλάσης
πίσω από τις μεμβράνες του δύοντος ήλιου
στα χείλη καινούργιο χαμόγελο φορούσες
την ματιά σου μ' ολόχρυση αστραπή σκέπαζες
κάθε ανοιχτή πληγή έσταζε η φωνή σου
ακροβατούσε επιμελώς δίπλα στις παρειές μου
ανάερος ο ίσκιος σου
εγκαλούσε τους αλλοτινούς χειμώνες
στα χέρια κράτησα σφιχτά την φτερωτή απουσία

αφήνω μισάνοιχτο ένα όνειρο
μαρτυρικά κείτομαι
σ' ένα παγωμένο  ικρίωμα γεμάτο προσδοκίες
που επώδυνα χάθηκαν στα όρια της μνήμης
μοιραίες σκέψεις που μείνανε κλεισμένες
αγκάθινες  παρενθέσεις επιθυμίες φλεγόμενες
που απομείνανε αδρανείς
δεκάδες  παγοδρόμοι στην ψυχή
με τις γυαλισμένες τους λεπίδες
με τις αιχμηρές τους ακίδες καρφώνουν
τις αισθήσεις βαθιά στο λευκό χιόνι
πολλαπλασιάζοντας τις νύχτες
στα αγεφύρωτα που τον χρόνο τέμνουν
στο πέρασμα του πρώτου τυφώνα

όταν το αίμα στάλαζε βασανιστικά
χάραζε τις μέλλουσες διαδρομές
ξεδιψούσα με δάκρυα
τις απέραντες στέπες της ψυχής μου
αθρυμμάτιστα τούτα τα σφαλιστά παράθυρα
τα σκουριασμένα σίδερα στον τοίχο
μοιάζουν με τεράστιες άγκυρες
που συγκρατούν την οργή των επτά ωκεανών
του φεγγαριού το γλυκό αντιφέγγισμα
της πρωινής δροσάδας την ανατριχίλα
της μπόρας την πάμφωτη αστραπή
της αυγινής  πνοής το σήμαντρο
της ζωής μου ολάκερης το φως…




από την ποιητική συλλογή Με μια φλόγα όπως πάντα




32 σχόλια :

  1. Ναι, στα χέρια κράτησες σφιχτά την απουσία, αλλά έτσι γράφονται τα ποιήματα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. για άλλη μια φορά δίκιο έχεις Αθηνούμπα μου!

      Διαγραφή
  2. Ενα ποίημα ολόκληρη η Μελαγχολία του Τρίερ!!! Μακάρι να την έχεις δει να νιωθεις τι νιώθω όσο σε διαβάζω!!! Ξαναβιώνω τα ίδια αισθήματα.. Σύγκρουση, φόβο, λύπη, παραίτηση,μάχη,γαλήνη!! Είναι αναζωογονητικό να χάνεσαι σε αυτές τις διαδρομές καθώς βιώνεις την συντριβή. Σε λίγο θα ξαναγεννηθείς μιαν άλλη!!
    Οι καρποί εδώ χορταίνουν απλόχερα κι εγώ καταβροχθίζω ως το κουκούτσι!! Πολύ σε αγαπώ Βίκυ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. όσο πιο σύντομα μπορέσω θα τη δω την ταινία.
      αυτά τα αισθήματα... αυτές οι μάχες... αυτές οι αποδοχές... κι ύστερα ξαναγεννιόμαστε... ξανά και ξανά... ζωή απ' τη ζωή...

      πολύ σ' αγαπώ. με λόγο κι αιτία Μαριαλένα μου!

      Διαγραφή
  3. μοναδικό όπως΄πάντα
    χωρίς περιττα λόγια και σχόλια όπως σου λεω παντα
    με ταξίδεψες αλλου
    σε φιλω

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. χαρά μου αν το κατάφερα να σε ταξιδέψω!
      καλό μήνα Νικόλα!

      Διαγραφή
  4. υπεροχο ποιημα Βικυ μου!
    συγχαρητηρια!
    απο τα αγαπημενα μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Υπέροχο Βίκυ μου!
    Είναι πολύ όμορφο να διαβάζεις κάτι και να σου βγάζει τόσα πολλά συναισθήματα!
    Πολλά φιλιά την καλημέρα μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. καλημέρα και καλό μήνα να έχουμε!
      Έλενά μου σε υπέρ ευχαριστώ!

      Διαγραφή
  6. "δεκάδες παγοδρόμοι στην ψυχή
    με τις γυαλισμένες τους λεπίδες
    με τις αιχμηρές τους ακίδες καρφώνουν
    τις αισθήσεις βαθιά στο λευκό χιόνι"
    Κάποιες φορές ακόμα και στο χιόνι επάνω
    δίνουν ρίζα τα αισθήματα!!!

    φιλί γλυκό

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. είναι που το χιόνι ή και η ξηρασία πιο άπληστα τα αισθήματα ρουφούν...

      φιλί αγάπης!

      Διαγραφή
  7. Έχω την τιμή να τους απολαμβάνω μόνιμα αυτούς τους υπέροχους στίχους! ;)
    Πολλά γλυκά φιλιά Βικάρα μου και σε ευχαριστώ !!
    *Στα μπλογκ "βγαίνει" μόνο η σφαίρα ως εικόνα της ανάρτησης σου και είναι σα να αιωρείται! Τέλειο θέαμα :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. δική μου η τιμή και η χαρά, δικό μου κι ένα μεγάλο ευχαριστώ Πετρουλίνι αγαπημένο!

      Διαγραφή
  8. Μακάρι να άφηνα και γω μισάνοιχτα ταα όνειρά μου!
    Καλό μας Σαββατοκύριακο :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. το κάνεις καλό μου. έστω κι ασυνείδητα, το κάνεις!
      καλό μας μήνα!

      Διαγραφή
  9. Βίκυ μου υπέροχο ποίημα γεμάτο εικόνες και συναισθήματα.
    Καλό Σαββατοκύριακο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ελένη μου σ' ευχαριστώ πολύ, να είσαι καλά!
      καλό μήνα να έχουμε!

      Διαγραφή
  10. Σιγα σιγα
    η σκουρια θα σε απελευθερωσει.
    Συνεχισε να παραγεις υγρασια
    και ανοιξε εντελως τις παλαμες σου....

    Καλησπερολουλουδοστηνανεμελιαμιαςαπουσιας

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. ...να δεχτούν τη ζωογόνα βροχή....

      καλημεροσταγονεςζωης

      Διαγραφή
  11. Μερικά σου ποιήματα, σκέψεις και λόγια Βίκυ μου, δεν ξέρω, με καθηλώνουν....δεν μπορώ να πω κάτι, να μιλήσω. Μένω να τα έχω διαβάσει, να έχουν σχηματίσει πράγματα μέσα μου, σφραγίδες, γραφές. Χωρίς να μπορώ να πω κάτι.
    Όμορφο ξημέρωμα κοπέλα μου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. είπες τόσα που χαρά μου έδωσαν μεγάλη!
      να είσαι και να περνάς καλά Γιάννη! καλό μήνα μας!

      Διαγραφή
  12. Κάθε φορά που το διαβάζω, εκείνο το μισάνοιχτο όνειρο μου γνέφει!

    Φιλιά πολλά και καλό ξημέρωμα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. καλημέρα Μαρία μου μ' ένα όνειρο μισάνοιχτο, μ' ένα χαμόγελο πλατύ!
      φιλιά!

      Διαγραφή
  13. ""εκεί στην αρμονία της πλάσης
    πίσω από τις μεμβράνες του δύοντος ήλιου""
    Ενα ευχαριστούμε πολύ, μπορώ να πω !!!
    καλό σ/κ !!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. εγώ σ' ευχαριστώ Αλέξανδρε!
      καλό μήνα να έχεις!

      Διαγραφή
  14. Με αρμονία σκέψης και ... προσάναμμα το ταλέντο σου Βίκυ μου, αφήνεις έννοιες θλίψης και αγωνίας να έχουν εντέχνως
    αλληλένδετη σχέση με σύνθετα συναισθήματα, έτσι όπως μόνο εσύ ξέρεις!
    Υπέροχο κείμενο, με αξιοσύνη πνεύματος και έμπνευσης!
    Να έχεις ένα υπέροχο βραδάκι και μια πανέμορφη Κυριακή Βίκυ μου!
    Φιλιά πολλά με αγκαλιά δροσερή!:)))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κατερίνα μου έχεις έναν τρόπο μοναδικό να μου δίνεις χαρά και συγκίνηση. πάρα πολύ σ' ευχαριστώ!
      την πολύτιμη δροσερή αγκαλιά σου ανταποδίδω!

      Διαγραφή
  15. Οδοιπόρος στις διαδρομές σου κι εγώ.
    Κι ευγνωμονώ την τύχη μου που αξιώθηκα να ταξιδεύω στο σκαρί σου.
    Η εικόνα που διάλεξες να βάλεις, αποτυπώνει το αίσθημα που νιώθω όταν σε διαβάζω.
    Μετέωρη πάνω απ' τις λέξεις σου...
    Να'σαι καλά Βίκυ μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. πόσο τυχερή τέτοιους συνοδοιπόρους να έχω! τι μαγευτικό που γίνεται έτσι το ταξίδι!
      να είσαι και συ καλά, γερά να κρατάς της ζωής την πυξίδα!

      αγκαλιά και αγάπης φιλιά Κανελλάκι μου!

      Διαγραφή
  16. Ναι η πλάση έχει αρμονία...
    μόνο που εμείς κοιτάμε να τη χαλάσουμε.
    Φιλιά αγαπημένη Βίκυ ♥

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. καρδιά μου, πόσο πολύ απερίσκεπτοι και καταστροφικοί είμαστε!
      φιλιά ζεστά σαν και σένα!

      Διαγραφή