Δευτέρα, 8 Σεπτεμβρίου 2014

Του θεάτρου το φάντασμα



Ο κύκλος με την κιμωλία έκλεισε. Η σκηνή του θεάτρου ερήμωσε. Η αυλαία έπεσε. Πίσω απ' τις κουίντες κανείς δεν υπήρχε.  Έσβησαν τα δυνατά τα φώτα τα τόσο απαραίτητα στο θέατρο, όσο το αίμα στη ζωή. Αυτά τα φώτα που όλα τα κάνουν άλλοτε λαμπερά κι άλλοτε μυστήριο γεμάτα να μοιάζουνε. Η μεγάλη κατάμεστη αίθουσα άδειασε. Τ' αχνά ίχνη από των θεατρόφιλων τα σεβαστικά βήματα χάθηκαν. Διαλύθηκαν των τσιγάρων και των πούρων οι πυκνοί καπνοί που, λίγο πριν, στο φουαγιέ συνωστίζονταν. Στων ηθοποιών τα καμαρίνια πινέλα, καπέλα και κοστούμια εξαντλημένα πέσανε γρήγορα σε ύπνο βαθύ. Μονάχα ένα γάντι ξεχασμένο χοροπήδαγε από κάθισμα σε κάθισμα. Χαρούμενο ήτανε πολύ για την ελευθερία του. Την τόσο υπέροχη, την όσο κι αναπάντεχη.  

Δυνατός αγέρας έζωνε από παντού το θέατρο. Σφύριζε ανέμελος επάνω από τις στέγες της πόλης. Στα πεζοδρόμια φύλλα γεμάτα από ψήγματα χρυσού ξέφρενα στροβιλίζονταν σε μιας μουσικής αόρατης τον ήχο. Μέσα στο άδειο από ηθοποιούς και θεατές θέατρο παρέμενε μονάχα ένα φάντασμα παράξενο. Καθότανε αναμαλλιασμένο επάνω στη σκηνή. Με μάγουλα κόκκινα. Με χείλη γλυκά. Εκεί. Στη σκηνή. Κοιτούσε τους καθρέφτες που κρεμασμένοι στους τοίχους αναπαύονταν. Τ' αμυδρό του είδωλο μέσα τους κοίταζε. Ξεχνιόταν και με τις ώρες μίλαγε σ’ ένα λουλούδι. Σ’ ένα μπαούλο άδειο. Σ’ έναν καναπέ αφοσιωμένο και υπομονετικό. Μιλούσε με, της φαντασίας του Δον Κιχώτη, την όμορφη κι ευγενική Δουλτσινέα. Με τον Αλόνσο Κιχάνο τον φτωχό τον άρχοντα που ιππότης αποφάσισε να γίνει. Την Πέτρα φον Καντ  προσπαθούσε να παρηγορήσει. Αυτήν που τόσο εγωιστικά και τόσο απελπισμένα ερωτεύτηκε. Με τον Τζων Γαβριήλ Μπόρκμαν που τραπεζίτης να γίνει ήθελε. Που ήθελε να γίνει Προμηθέας μα που φευ Δεσμώτης σε μια φυλακή κατέληξε. Με της Δανίας τον πρίγκιπα τον Άμλετ που στέκονταν σαστισμένος στη μέση ενός παρατημένου κήπου. Μιλούσαν μαζί για την ευτυχία τη χτικιασμένη από πόνο. Για το πόσο δύσκολο είναι να είσαι. Για το πόσο δύσκολο να μην είσαι. Γι’ αυτόν τον Άμλετ. Που αποφάσισε να εκδικηθεί τον απαίσιο τον θείο του τον Κλαύδιο. Για το θάνατο του πατέρα. Για το γάμο του με τη μητέρα.  Με τις τόσες συνομιλίες τις επώδυνες μονάχα ένα βλέμμα κουρασμένο μπόρεσε στο ξεχασμένο γάντι να ρίξει. Αυτό. Που ανέμελο στα καθίσματα  τα κόκκινα χοροπήδαγε.

Λίγο πριν προλάβει να φανεί το πρώτο φως το αυγινό, λίγο πριν απλωθούν οι σκιές οι γαλαζοκόκκινες στον θόλο τον ουράνιο το φάντασμα να κοιμηθεί πήγε στου θεάτρου τις κατακόμβες. Αυτό το φάντασμα, ο μεγαλοφυής ετούτος του θεάτρου άγγελος, στις κατακόμβες του να κοιμηθεί πήγε αφήνοντας στου θεάτρου την αίθουσα μονάχο του το ξεχασμένο γάντι. Ύστερα από λίγο, το απρόσμενα χωρισμένο απ' το ταίρι του, εξαντλημένο έγειρε σ' ένα κάθισμα βαθουλό κι άνετο. Αυτό το γάντι που έτσι σιωπηλά κι όμορφα γλίστρησε ανάμεσα στων ονείρων του τον ομιχλώδη κόσμο.




40 σχόλια :

  1. Θέατρο και αέρας! Τρομερός συνδυασμός καλό φθινόπωρο Βίκυ μου,
    μας έλειψες! Καλό μας ξημέρωμα
    Φιλιά :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. και εσείς μου λείψατε!
      σ' ευχαριστώ πολύ Αριάδνη μου και σε φιλώ!

      Διαγραφή
  2. Αν και δεν θέλω πάρε-δώσε με φαντάσματα, έκανα την καρδιά μου πέτρα και διάβασα αυτό το εκπληκτικό κείμενο. Ήταν βέβαια και η Πέτρα Φον Καντ που έπαιξε καταλυτικό ρόλο στο να παραμείνω και να μην φύγω τρομαγμένη. Αν και μεταξύ μας το εν λόγω φάντασμα δεν δείχνει να έχει κακές προθέσεις! Μα τι λέω; Χαίρομαι τόσο που σε ξαναβρίσκω που δεν ξέρω τι λέω!
    Καλώς ήλθες!
    Καλό φθινόπωρο!
    Κι ένα φιλί!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. είναι τόσο γλυκό τούτο το θεατρόφιλο φαντασματάκι, Αθηνούμπα μου, που δεν γίνεται να το φοβηθείς!
      εγώ να δεις πόσο χαίρομαι που σας ξαναβρήκα!
      σε φιλώ καρδιά μου και απέραντα για όλα σ' ευχαριστώ!

      Διαγραφή
  3. Καλό Φθινόπωρο Βίκυ μου πάντα με έντονα συναισθήματα να μας παίρνεις από το χέρι και να μας πηγαίνεις εκεί που δεν θα πηγαίναμε μόνοι μας.
    Πολλά φιλιά την καλημέρα μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. καλημέρα και καλό φθινόπωρο Έλενά μου!
      πολύ-πολύ σ' ευχαριστώ κι ένα φιλί μεγάλο σου στέλνω!

      Διαγραφή
  4. Καλό Φθινόπωρο Βίκυ μου
    και καλώς μας ήρθες με ένα υπέροχο κείμενο!!!

    Σε γλυκοφιλώ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. σ' ευχαριστώ χαρά μου! όλες οι ευχές του κόσμου για σένα!
      φιλί μεγάλο

      Διαγραφή
  5. Ω, Βίκυ! Στα γραφόμενά σου δεν χωράνε όμορφα λόγια. Δεν τα χρειάζονται. Τα γραφόμενά σου είναι από μόνα τους φορείς αλήθειας. Ανυπομονούσα για την ιστολογιακή επιστροφή σου & χαίρομαι που έγινε έτσι. Καλό σου Φθινόπωρο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. πόσο με συγκινείς Μπλακ Μπερντ!
      καλό σου Φθινόπωρο!

      Διαγραφή
  6. Μόνο ότι μου έλειψες.... Πολύ..
    Θα ξανάρθω..
    ♥♥

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. ακόμα κι όταν λείπεις, είσαι εδώ!
      πολύ σ' αγαπάω!

      Διαγραφή
    2. Πάει μου το φαγε χθες το σχόλιο ο blogger...
      Εγραφα Βίκυ μου πόση απόκοσμη ηρεμία και γαλήνη ένιωθα διαβάζοντας το κείμενό σου. Ετσι αβίαστα..
      Και πως αν μπορούσαν να μας αφηγηθούν τα μυστικά του σανιδιού, όλα τα καμαρίνια, τα κοστούμια, ποιος ξέρει τι ιστορίες θα ακούγαμε!!! Λατρεύω την μυρωδιά του θεάτρου! Δεν είναι τόσο χαρακτηριστική;;
      Φιλιά αγάπης με αναμμένους και σβηστούς προβολείς!!! ♥

      Διαγραφή
    3. χαρακτηριστικότατη Μαριαλενάκι μου. και σαν σε μολύνει ο ιός του θεάτρου, δεν θεραπεύεσαι, ευτυχώς, ποτέ....
      σ' ευχαριστώ πολύ αγαπημένη μου και σε φιλώ ολόγλυκα!

      Διαγραφή
  7. Βίκυ καλημέρα
    Απόλαυσα το εξαιρετικό κείμενό σου και σεργιάνισα και εγώ λίγο παρέα με το φάντασμα στο άδειο θέατρο, αλλά συνάμα τόσο γεμάτο...
    Φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. χαίρομαι πραγματικά που το απόλαυσες Ελένη μου γλυκιά!
      σε φιλώ και σε καλημερίζω!

      Διαγραφή
  8. Βίκυ μου τι χαρά......!!! καλώς όρισες και πάλι κοντά μας....! Καλό Φθινόπωρο σου εύχομαι ολόψυχα. Το κείμενό σου τι να πει κανείς, μας βάζει με τη μία χωρίς ανάσα στην αλλαγή της εποχής.
    Εύχομαι να πέρασες ένα όμορφο καλοκαίρι. Μας έλειψες.......
    Το φάντασμα του θεάτρου μας στοιχειώνει.
    Πολλά φιλιά κορίτσι μου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. χαρά δική μου Γιάννη! είναι τόσο όμορφο να ξαναβρίσκεις τους φίλους σου!
      τα καλύτερα σου εύχομαι για κάθε εποχή!

      Διαγραφή
  9. Βίκυ μου, καλώς μας ήρθες!
    Πεθύμησα πολύ τις ιστορίες δωματίου, την ατμοσφαιρική σου αφήγηση και τον υπέροχο λόγο σου.
    Καλό φθινόπωρο να έχεις!
    Τα φιλιά μου και τη χαρά μου που ανταμώνουμε πάλι!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. καλώς σας βρήκα Κανελλάκι μου αγαπημένο!
      σε φιλώ γλυκά, σ' ευχαριστώ πάρα πολύ και σου εύχομαι ότι αληθινά επιθυμείς!

      Διαγραφή
  10. ότι και να πω θα είναι λίγο για την υπέροχη αυτή ανάρτηση σου!
    μπήκα στο θέατρο είδα τους θεατρόφιλους να φεύγουν, το γάντι να χοροπηδάει, το φάντασμα να κάνει τις επώδυνες συνομιλίες του....
    σαν να το έζησα όλο αυτό χάρη στο τρόπο που μας το μετέφερες, ακόμα και η εικόνα είναι τέλεια ταιριασμένη!!!
    πραγματικά μου έλεψαν οι αναρτήσεις σου!
    καλό φθινόπωρο!
    καλημέρα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. καλό φθινόπωρο φιλενάδα μου, πολλά φιλιά, χιλιάδες ευχαριστώ για ΟΛΑ!

      Διαγραφή
  11. Εγώ τώρα γιατί δεν ξέρω τι διάβασα;... Γιατί ψάχνω τα νοήματα μέσα στα νοήματα; Γιατί θέλω πάρα πολύ να έχω πέσει έξω και να αποδειχθεί χαμηλότερη του μέσου η νοημοσύνη μου;... :( Σε φιλώ πολύ πολύ γλυκά Βικουλάκι μου :)

    Υ.Γ Ως κείμενο, δεν τολμώ καν να το κρίνω. Απλά προσκυνώ τη χάρη σου ποιήτρια μου...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πετρουλίνι μου.....

      σε φιλώ και σ' ευγνωμονώ που είσαι εδώ...

      Διαγραφή
  12. Kαλο Φθινοπωρο...Κυρια Δερμανη......
    ...παντα ευρηματικη....λογοπλαστης.....!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ίριδά μου, εγώ σ' ευχαριστώ πολύ! καλό σου Φθινόπωρο!

      Διαγραφή
  13. Αγαπημένη Βικούλα ένα όμορφο γλυκό φθινόπωρο σου εύχομαι (τώρα γύρισα κι εγώ απο διακοπές σου έχω στείλει και mail πριν φύγω)..ένα ατμοσφαιρικό αεράκι με μυστήριο και σκηνικό συγκλονιστικό πλανάταιο στο εξαιρετικό σου κείμενο με μιά πένα που σου περνάει στη φλέβα..μαγεία σήμερα εδώ!την αγάπη μου σου στέλνω και μιά αγκαλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. χαρά μου λάβε την αγάπη μου ως δεδομένη, συγχώρεσέ με για την καθυστερημένη απάντηση -που σύντομα θα λάβεις - υπήρχε σοβαρότατος λόγος γι' αυτήν την μη ανταπόκριση.
      σε φιλώ, σ' αγκαλιάζω μ' αγάπη και σ' ευχαριστώ πολύ-πολύ!

      Διαγραφή
  14. Στην πρώιμη αγκαλιά του φθινοπώρου οι λέξεις σας επανορθώνουν κάθε φυσική ατασθαλία.

    Γιάννης Πολιτόπουλος

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. κύριε Πολιτόπουλε, θερμά σας ευχαριστώ!

      Διαγραφή
  15. Ο χαρακτηριστικός και τόσο γνώριμος τρόπος γραφής σου.. Καλώς επέστρεψες γλυκιά ποιήτρια. Μου έλειψες.

    Να έχεις ένα όμορφο Φθινόπωρο. Φιλάκι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μαράκι μου, να είσαι καλά! σε φιλώ γλυκά, σ' ευχαριστώ και καλό Φθινόπωρο σου εύχομαι!

      Διαγραφή
  16. Μας έλειψες Βίκυ με τα υπέροχα συναισθήματα!

    Σου εύχομαι καλό φθινόπωρο

    Το κείμενο σου υπέροχο όπως πάντα!

    ΥΓ. Για προσωπικούς λόγους που κάποια στιγμή θα εξηγήσω, έκανα το μπλοκάκι μου κλειστό,
    οπότε θα χρειαστώ το mail σου να στείλω πρόσκληση

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. πολλά-πολλά ευχαριστώ Μορφέα! καλό και ήρεμο Φθινόπωρο σου εύχομαι!

      υ.γ. μπορείς να μου γράψεις στο dermani.v@gmail.com

      Διαγραφή
  17. Εκπληκτική η επιστροφή σου Βίκυ μου!
    Δεύτερο πέρασμα και ανάγνωση σήμερα , με καθάριο μυαλό!
    Να κλάψω ήθελα, τόσο πολύ με καθήλωσες!
    Τα φιλιά μου και την αγάπη μου!
    Καλή εβδομάδα και καλή συνέχεια να έχουμε!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. τι δώρο πολύτιμο αυτό το "Να κλάψω ήθελα"!
      απέραντα σ' ευχαριστώ Αριστούδι μου!
      καλημέρα, καλή εβδομάδα, πολλά-πολλά φιλιά κι αγάπη!

      Διαγραφή
  18. Σου έστειλα πρόσκληση : dermani.v@gmail.com οπότε δες τα mail σου να την ενεργοποιήσεις

    Εγώ ευχαριστώ Βίκυ

    Καλή εβδομάδα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. την ενεργοποίησα. και πάλι σ' ευχαριστώ!
      καλή εβδομάδα!

      Διαγραφή