Τετάρτη, 20 Νοεμβρίου 2013

Το τελευταίο καταφύγιο




Χρόνια τώρα σε τούτο το δωμάτιο κατέφευγε. Άλλοτε τη μέρα την στο φως προσηλωμένη, κάποιες φορές, τις περισσότερες, την προχωρημένη νύχτα. Οι μολύβδινοι καιροί, η βροχή, οι δρόμοι κατά το λυκόφως, οι δρόμοι των κλεμμένων ποδηλάτων με τα σκασμένα λάστιχα και τις κόκκινες σέλες, η γέφυρα της απονενοημένης γενναιοδωρίας, οι στύλοι μιας πρότερης εποχής με τις λάμπες τις σπασμένες, η αναχώρηση, οι δρόμοι κατά το ροδοχάραμα, η επιστροφή. Όλα ετούτα και άλλα πολλά, έξω απ’ το κλειστό του παράθυρο παρέμεναν ως θέα τοπίου απόμακρου.

Κατέφευγε εκεί. Στην άγια πολυθρόνα του, στο άγιο του δωμάτιο.  Ένας δύτης με μπλε κράνος ξεπετάγονταν από την φουρτούνα των αναποδογυρισμένων προς τα μέσα ματιών του. Τα μάτια του, τα έτσι αναποδογυρισμένα, μικρά υποβρύχια που ολοένα ταξίδευαν. Στη νύχτα των ηρώων του Ντοστογιέφσκι. Στη νύχτα του Αντονιόνι. Στη νύχτα των κλεφτών. Στην αυτοκρατορική των κρυστάλλων που έσπασαν νύχτα Στη νύχτα μέσα του. Στη νύχτα του θέρους που ξεσκονίζει τα σανδάλια της. Στα σονέτα τα νυχτερινά και στα πρελούδια. Στη νύχτα του σεισμού και των μεγάλων ανατροπών. Στη νύχτα του χειμώνα που αποκρυσταλλώνει των ρευστών πραγμάτων τη θνητότητα. Στη νύχτα με την πάλλουσα καρδιά που ταράζει τα νερά τα στάσιμα μ’ ανάσες βαθιές, σιγανές κι ανεπαίσθητες. Την καρδιά την πάλλουσα, την τυλιγμένη με της αγάπης την εσθήτα, την π' ανοίγει διάπλατα σα χρειαστεί να φύγουν ανεμπόδιστα της σκέψης τ’ αδιέξοδα.

Ερχόταν κάποτε το πρωί, ερχόταν κάποτε το βράδυ. Και αυτός εκεί, στο τελευταίο του καταφύγιο τα υποβρύχια των ματιών του να βυθίζει.  Και όταν πια απ’ την αρμύρα την αιωρούμενη ως το κόκκαλο διαποτίζονταν και τα σπλάχνα του πνίγονταν στα βύθη, κάθυγρος απ’ το δωμάτιο έβγαινε αφήνοντας πίσω του πατημασιές από λάσπη και αίμα. 







34 σχόλια :

  1. "Ερχόταν κάποτε το πρωί, ερχόταν κάποτε το βράδυ.
    Και αυτός εκεί, στο τελευταίο του καταφύγιο
    τα υποβρύχια των ματιών του να βυθίζει"

    Μελαγχολικά εικονίζεις τον εσώτερο ψυχισμό!!!!

    φιλί Βίκυ μου

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. η ενδοσκόπηση οδυνηρή και δύσκολη ...

      φιλί Ελένη μου

      Διαγραφή
  2. Με ταξίδεψες και σήμερα, με καράβι την πένα σου και με άνεμο την φωτογραφία.....
    Γλυκό φιλάκι χαρά μου! :))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. στη χαρά και τη χαμένη ξεγνοιασιά θα ήθελα να σε ταξιδέψω. μα δεν...

      γλυκό φιλί, αγκαλιά μεγάλη πάντα :))

      Διαγραφή
  3. πραγματικά υπέροχη η ιστορία αυτής της άγιας πολυθρόνας...
    άρα μπορείς να ταξιδέψεις ακόμα και αν είσαι σε ένα δωμάτιο ίσως και να είναι και τα πιο όμορφα ταξίδια αυτά...
    σε φιλώ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. τα μεγαλύτερα ταξίδια είναι αυτά του νου...
      σ' ευχαριστώ και σε φιλώ κορίτσι!

      Διαγραφή
  4. "...Την καρδιά την πάλλουσα, ....σα χρειαστεί να φύγουν ανεμπόδιστα της σκέψης τ’ αδιέξοδα" Τι γράφει η γυναίκα!!!!!!!!!!!!
    Βίκυ μου Τι να πω και Πως να το πω, με Τι λόγια να γράψω και από Που να τα δανειστώ...η καημένη. Αχ! θα τα πω όπως τα νοιώθω.
    Πραγματικά αρθρώνεις λόγο ακαταμάχητο, γόνιμο και ευθύβολο! Το εσωτερικό μας ταξίδι είναι ευδόκιμο, μα δεν είναι πάντα εύκολο!
    Αφήνει πίσω σου ίχνη....Εξαιρετικό γλυκιά μου Βίκυ!!! Εύχομαι να έχεις ένα όμορφο ζεστό βράδυ! Φιλάκια πολλά:))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. είναι τόσα πολλά πάντα αυτά που νιώθεις, που δε χρειάζεται τίποτα άλλο και από πουθενά να δανειστείς.
      ολόθερμα σ' ευχαριστώ γι' αυτό!
      καλημέρα εύχομαι και πολλά-πολλά φιλιά σου δίνω Κατερίνα μου!

      Διαγραφή


  5. Ε απογειώνεις την γλώσσα και βαφτίζεις τα νοήματά σου σε ωραίες αθωότητες.
    Κι όταν μελαγχολείς –επειδή σου πάει- πάλι οι λέξεις σε υπερασπίζονται.
    Χρωστάω τις επισκέψεις μου σ’αυτήν την όμορφη αίσθηση που έχω όταν σε διαβάζω και πίνω το δυνατό κρασί των εικόνων σου.
    Καλό βράδυ να έχεις!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. τούτο το δυνατό κρασί της μετάληψης άπληστα ρουφώ και εγώ απ' την ποίησή σου, Κύριέ μου.
      γι' αυτό πολλαπλά σ' ευχαριστώ!
      καλημέρα σου!

      Διαγραφή
  6. Βικυ μου δεν θελω να αναλυσω οσα διαβασα , δεν θαμουν και ικανη , ξερω ομως οτι γραφεις με μια δυναμη και με μεταφερεις εκει διπλα σε αυτη τη πολυθρονα να μοιραζομαι τη νυχτα του χειμωνα με αυτον που καθεται στη πολυθρονα και να το ζω, να εισαι καλα και να γραφεις!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. η μεγαλύτερη, η σπουδαιότερη ικανότητα είναι αυτή του να μπορείς να νιώθεις και να μοιράζεσαι. και τούτη την ικανότητα να είσαι σίγουρη πως την έχεις Μαίρη μου.
      να είσαι καλά, να έχεις μια όμορφη μέρα!
      σ' ευχαριστώ και σε φιλώ πολύ!

      Διαγραφή
    2. καλημερα και απο μενα!
      γραφω εδω. γιατι συμφωνω απολυτα με το σχολιο της φιλης Μαιρης.
      τα ιδια νοιωθω και πιστευω κ εγω!
      συγχαρητηρια αγαπη μου!
      φιλακια πολλα! <3

      Διαγραφή
    3. ευγενικό, γλυκό μου πλάσμα πολύ σ' ευχαριστώ!
      φιλάκια!

      Διαγραφή
  7. Ευτυχώς να λέμε που έχουμε κάποιες φορές και τα καταφύγιά μας!
    Βέβαια μια πολυθρόνα σαν της φωτογραφίας λείπει από το δικό μου, αλλά δεν θα το κάνω και θέμα!
    Φιλιά! Δύο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. ευτυχώς δε λες τίποτα!
      να σου πω ένα μυστικό; ε, θα στο πω και ας μη θέλεις! για χρόνια πολλά το δικό μου καταφύγιο ήτανε μια ντουλάπα!

      φιλιά! Τέσσερα. τα Δύο για το Σηφουλίνι!

      Διαγραφή
    2. Ω! Είχα δει μία σειρά που ήταν ένα πιτσιρίκι και έβρισκε καταφύγιο στην ντουλάπα! Από τις γρίλιες της είχε δει έναν φόνο. Αλλά η συνέχεια επί της οθόνης: The Killing στον 3ο κύκλο!

      Διαγραφή
    3. α αυτό όχι! φόνο δεν είχα δει!
      εγώ σ' άλλη ταινία θρίλερ έπαιζα...

      Διαγραφή
  8. Όλοι μας καταφεύγουμε σε αυτό το δωμάτιο..ίσως να μοιραζόμαστε και την ίδια πολυθρόνα και να μην το ξέρουμε!
    Με μαγεύεις κάθε φορά...φιλιά πολλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. το πιο πιθανό είναι να τη μοιραζόμαστε Μαράκι μου...
      σ' ευχαριστώ πάρα πολύ, σε φιλώ και σε καλημερίζω!

      Διαγραφή
  9. Σαν θεατρικό σκηνικό το έχεις φτιάξει. Υπέροχος διάκοσμος με τη φωτογραφία αυτή & ένα κείμενο που απογειώνει τη φαντασία και τις αισθήσεις μας.
    Μαγεμένη κι εγώ!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κανελλάκη μου, μεγάλη τιμή τα λόγια σου.
      ξέρω πως αν δεν τα πίστευες, δεν θα τα έλεγες ποτέ!

      Διαγραφή
  10. Μπήκα κι εγώ στο τελευταίο καταφύγιο...
    Μαγεμένη....

    Καλό ξημέρωμα Βίκυ μου...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. σ' ευχαριστώ γλυκό μου. πολύ!
      να είσαι καλά!

      Διαγραφή
  11. μέσα από λέξεις καταφέρνεις και δημιουργείς εικόνες τόσο κοντινές..
    σα μια σχισμή όπου μας επέτρεψες να δούμε κι εμείς το κόσμο του,το τελευταίο καταφύγιο.
    καλό ξημέρωμα Βίκυ μου,όμορφο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Νικολέτα μου, να έχεις μια μέρα καλή και εποικοδομητική.
      πάρα πολύ σ' ευχαριστώ!

      Διαγραφή
  12. Αυτά τα καταφύγια,οι κατεστραμένοι και σκοτεινοί κόσμοι και τα βυθισμένα υποβρύχια μάτια είναι τα αληθινά,τα ζωντανά!
    Τόσο όμορφο το κείμενο σου,τόσο κοντινό σε μένα όπως όλα σου τα κείμενα.Σ'ευχαριστώ για το γεγονός ότι γράφεις τόσο όμορφα.

    Σε φιλώ Βίκυ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. εγώ σ' ευχαριστώ: για τούτη τη σύμπλευση, για τα λόγια σου τα όμορφα!
      και εγώ σε φιλώ καλό μου!

      Διαγραφή
  13. Ολοι ή "εχουν" ή ονειρευονται ενα θρονο.
    Κι αυτο εχει συνεπακολουθο
    α) τη μοναξια του "βασιλια"
    β) τη λασπη απ΄τα αιματα των μαχων

    Καλομεσημερολουλουδοπουφοραειτοστεματωνκαιρων

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. πολλές φορές και τα δυο μαζί αγριομελένια μου...

      οτιθεςκαλομαζισουναιναι

      Διαγραφή
  14. Γράφε μου, κι εγώ θα διαβάζω όσα δειλιάζω να πω ή να σκεφτώ....
    Φιλιά, πολλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κορίνα μου, μπροστά σε τούτη τη "δειλία" υποκλίνομαι με σεβασμό κι αγάπη...
      σ' ευχαριστώ!
      πολλά-πολλά φιλιά!

      Διαγραφή
  15. Είναι ηδονικό να σε διαβάζω,το ξέρεις...Στην ίδια πολυθρόνα,στο ίδιο καταφύγιο είμαι κι εγώ.
    Μεγάλο φιλί και μεγάλη μεγάλη αγκαλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. δίπλα σου και δίπλα μου, όσες φορές που... το νιώθω. δεν μπορεί παρά να το νιώθεις και συ...
      τα πιο δυνατά μου φιλιά, την πιο μεγάλη μου αγκαλιά σου δίνω!

      Διαγραφή