Παρασκευή, 22 Νοεμβρίου 2013

Αγάπη είναι



Η ρωγμή στο πατρικό το σπίτι που αναδύεται εμπρός σου
κάθε που γυρνάς το βλέμμα σ’ έναν τόπο που δε γνώρισες
το φεύγω που σου είπε κάποτε
πριν τον ξεχάσεις και ξενυχτήσεις μοναχή σου
με τα βλέφαρα παραδομένα έκτοτε στις σιλουέτες
κάποιων καθοδικών σωλήνων που σε σημαδεύουν

το μονότονο κροτάλισμα των δοντιών
φυλακισμένων σ’ ένα στόμα που τραγουδήθηκε
αλλά δεν τραγούδησε ποτέ πέρα από κάποιους στίχους
που φιλήθηκε αλλά δεν άνοιξε
πέρα από μια φορά για να μιλήσει
ψηλά στην ταράτσα μια γυναίκα
στα σκοινιά μπλεγμένη φιμωμένη με τα ρούχα μιας ζωής

η κοιλιά ενός φουρτουνιασμένου ταύρου επάνω σου αγέρωχου
με τον αγκώνα για κατάρτι και τον σκορπιό εντός του
παρών όσο κανείς και αόρατος για όσο θέλεις
μόνο η κοιλιά το στήθος του και οι μηροί
αν τύχει και τους ψάξεις είναι αγάπη
αγάπη είναι η πλάτη του
κρυμμένη άβυσσος φωλιά των νυχιών σου
που αν ψηλαφίσουν και σου μηνύσουνε πως χάθηκες
θα ξεφουσκώσει το κτήνος
και άδειο στο πλάι σου θα πέσει

είναι δυο χείλη αγάπης
δυο χείλη που θα φιλήσεις πεθαμένα
τα μόνα από ένα σώμα πρόστυχο που γύρεψες δικά σου
ένας λώρος που μόνη σου κάποτε θα κόψεις
κι ας ξέρεις πως θα θριαμβεύσουν οι βελόνες
το γέλιο σου για το άγριο κλάμα ενός αθώου
του πιο πιστού σου αγνοούμενου στο μέλλον
ένα μητρώνυμο που τα ληξιαρχεία θα ξεχάσουν
μια ανακοίνωση από κάποιον λιμενικό
για έναν απόπλου ακυρωμένο
μια φίλη που θα σου θυμίσει τις εποχές που θόλωνες
γιατί ήταν όλα τόσο καθαρά

είναι η μητέρα σου πίσω απ’ την μπαλκονόπορτα
με τα χέρια τριαντάφυλλα δεμένα
εκείνη που εξαφανιζόταν όταν γυρνούσες
μ’ ένα τιμόνι μεθυσμένο
κάθε βραδιά που ανοιγοκλείνανε τα σύνορα
είναι η τσάντα σου που καταπίνει και βαραίνει
σκύλα πιστή ως τα τώρα
μέχρι το τέλος σκύλα πιστή
πότε μ’ ορθάνοιχτο το στόμα να σε μυρίζει
ή πότε βαθειά τον ώμο σου να δαγκώνει
τ’ αδιάβαστα βιβλία σμήνος που επιστρέφει ατσαλάκωτο
τα χαρισμένα που ατσαλάκωτα κι αυτά
που εσαεί να δηλωθούν τα περιμένεις
είναι το εσώρουχο της μιας δοκιμής μονάχα
το πιο πιστό μαντήλι που σε φροντίζει όταν κλαις
είναι οι ρυτίδες που η μάνα ερμήνευσε πως είναι του καθρέφτη
είναι το ψέμα, αλίμονο, το ψέμα είναι αγάπη
μα πάνω απ’ όλα αγάπη μου αγάπη είναι η ανάσα σου
την ώρα που το σώμα μου κουρσεύει





από την ποιητική συλλογή Με μια φλόγα όπως πάντα




34 σχόλια :



  1. Τόσες εικόνες που δεν προλαβαίνω τις εικόνες-και τόσες σκέψεις που οι σκέψεις με πλημμυρίζουν και καταφέρνουν την καθεστηκυία ποίηση που δημιουργείς.
    Αγαπώ την γλώσσα σου –το έχω ξαναπεί-γιατί τολμάει!
    Κι εσένα αγαπώ γιατί ξέρεις καλύτερα από τον καθένα, που πλέεις.
    Χαιρετώ Κυρία μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. για τούτο το κίνητρο της σύμπλευσης - της αγάπης των κοινών "πραγμάτων" και για την ενθάρρυνσή σου πάντα και πάντα και πάντα θα σ' ευχαριστώ.
      Κύριέ μου έχε μια εβδομάδα καλή και δημιουργική όπως μονάχα εσύ την ορίζεις!

      Διαγραφή
  2. Λέξεις, σκέψεις, συναισθήματα και τρυφερές εικόνες αναρρέουν μέσ' από το ποίημα σου Βίκυ μου!
    Φτωχά τα λόγια μου να περιγράψω τον θαυμασμό μου! Με μάγεψες, το λάτρεψα!
    Κάθε φορά που έρχομαι εδώ γεμίζω την ψυχή μου μέλι κι ο νους μου παίρνει αξιόλογη σπουδή!
    Να είσαι καλά καρδιά μου και να έχεις ένα γλυκό και όμορφο Σαββατοκύριακο! Φιλιά με αγκαλιά! :))♥

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. κάθε φορά που σε "βλέπω" είτε εδώ, είτε αλλού μέλι γεμίζεις και τη δική μου ψυχή.
      κάθε σου λέξη σπουδή στην ευγένεια και την καλοσύνη.

      θα σου ευχηθώ Κατερίνα μου ξεχωριστή και από εδώ χρόνια πολλά!
      σου στέλνω το πιο όμορφο τριαντάφυλλο και το πιο ζεστό μου φιλί

      Διαγραφή
  3. "Ψηλά στην ταράτσα μια γυναίκα στα σκοινιά μπλεγμένη φιμωμένη με τα ρούχα μιας ζωής"...τι γράφεις ρε μάνα μου;; Τι όαση μέσα στην έρημο είσαι εσύ;;.....♥......Γλυκά φιλάκια ομορφιά μου ταλαντούχα! ♥

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πετρουλίνι μου, πόσο όμορφα με κάνουν να αισθάνομαι πάντα τα σχόλιά σου! πόσο πολύ σ' ευχαριστώ γι' αυτό!
      φιλάκια πολλά καμάρι μου και ευχή για μια καλή εβδομάδα!

      Διαγραφή
  4. "το πιο πιστό μαντήλι που σε φροντίζει όταν κλαις.." οι στίχοι σου ζεσταίνουν τη ψυχή μου. Καλό σαββατόβραδο αγαπημένη ποιήτρια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. τα λόγια σου τη δική μου ζεσταίνουν, ομορφιά μου.
      πάρα πολύ σ' ευχαριστώ!

      Διαγραφή
  5. Με πρόλαβε ο Στρατής ....Πόσες εικόνες ...διάβαζα και έβλεπα να τρέχουν λόγια-εικόνες μπροστά μου!
    Πήρες ένα ένα θέμα που έχουν γραφτεί τόσα πολλά και λες "τι άλλο μένει να γράψει κανείς;" και το απογείωσες!
    Ο επίλογος σου κούρσεψε κι εμένα Βίκυ μου!
    Σε ευχαριστώ που μας δίνεις τόση τροφή....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αριστέα μου, Αριστέα της ζωής μας μοναδική, εγώ σ' ευχαριστώ ολόθερμα!

      Διαγραφή
  6. Στις ακρωτηριασμένες αισθήσεις μας, απλώνεις τα "χέρια" σου και μας κερνάς ποίηση!
    Ξανάρχισε να δουλεύει το παλιό view master που είχαμε φυλαγμένο σε κάποιο συρτάρι της νιότης μας.
    Λέξη και εικόνα... κλικ... ανάσα και συναίσθημα... κλικ...
    Ευχαριστούμε (και) για την αποψινή προβολή!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. για τις μνήμες του view master των χρόνων της αθωότητάς μας που ζωντάνεψες
      για τα όμορφα και ζεστά σου λόγια
      μα πάνω απ' όλα για την παρουσία σου
      σ' ευχαριστώ απέραντα!

      Διαγραφή
  7. Φοβάμαι ο Στρατής μίλησε για όλους.
    Δεν ξέρω πως τα καταφέρνεις και δημιουργείς τόσες εικόνες από το πουθενά.
    Θαυμάζω τον λόγο σου,την σκέψη σου,συγχαρητήρια από μένα.
    Νιώθω κουραστική να λέω τα ίδια και τα ίδια,μα είναι άνθρωποι σαν κι εσένα που σε κρατούν καθηλωμένο σε μιαν άλλη πραγματικότητα,δίνεις άλλη πνοή στο χώρο!
    φιλί γλυκό από μένα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. πολύτιμα τα λόγια σου, το ίδιο πολύτιμο και το γλυκό σου φιλί
      πόσα ευχαριστώ θα μπορούσαν ν' εκφράσουν αυτά που μ' έκανες να νιώσω;

      Διαγραφή
  8. Πολυ ομορφο Βίκυ μου , τοσα πολλα ειναι η αγαπη ! και εσυ τα εδωσες με ιδιαιτερες λεξεις και εικονες , τι να πω... συγχαρητηρια ο λογος ειναι μεγαλο χαρισμα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μαιράκι μου, η κάθε σου παρουσία είναι δώρο σημαντικό για μένα
      σ' ευχαριστώ πολύ-πολύ!

      Διαγραφή
  9. Σπάνιες εικόνες και λόγια καρδιάς
    έσμιξαν δημιουργώντας ένα τέλει σύνολο
    Δευτέρα πρωί πάω βιβλιοπωλείο

    φιλιά στα ματάκια σου που τόσα πολλά θωρούν

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. τιμή και χαρά για μένα θα είναι, Ελένη μου!

      φιλιά και για σένα που ότι αγγίζει η ψυχή σου ποίηση γίνεται
      με όλη μου τη θέρμη γι' όλα σ' ευχαριστώ!

      Διαγραφή
  10. Την πιο μεγάλη αλήθεια αγαπημένη μου Βίκυ, την άφησες για το τέλος!!!!
    Κι έχεις δίκιο, αφού η αγάπη σε κατακυρίευσε!!!
    Με πολύ αγάπη, καλό Σαββατοκύριακο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. να είσαι καλά Μάγδα μου αγαπημένη!
      μια όμορφη εβδομάδα να έχεις!

      Διαγραφή
  11. Δεν χρειάζεται να εκθειάζω κάθε φορά αυτά που διαβάζω εδώ πέρα μέσα. Είναι πάγια η κατάσταση της εξαιρετικής γραφής.
    Οπότε, θα πω: Αγάπη είναι όλα αυτά που αναφέρεις, αλλά και ο κ. Μήτσος που μου φτιάχνει καφέ το πρωί!

    Καλό Σαββατοκύριακο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ο Μήτσος σου είναι η αγάπη όλη. στις πράξεις και όχι στα λόγια... και τούτος ο καφές ο πρωινός τι άλλο από πράξη αγάπης και φροντίδας είναι;
      σ' ευχαριστώ και σε φιλώ!

      Διαγραφή
  12. Υπεροχο!!
    Πανεμορφα ντυμενο και συγκινητικο!
    :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. πολύ σ' ευχαριστώ Δέσποινα!
      χαίρομαι πολύ που ήρθες εδώ! :))

      Διαγραφή
  13. "μόνο η αγάπη μπορεί πάντα να καταλαβαίνει" και αυτά λόγια δικά σου είναι...
    υποκλίνομαι και φεύγω!
    καληνύχτα κυρία :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. καλημέρα Ντινάκι, πολύ σ' ευχαριστώ. για πολλά, αλλά και για τη μνήμη σου!

      Διαγραφή
  14. Τιποτα δεν διεκρινα για "αγαπη ειναι",Βικυ μου.
    Ολα ειναι αναστατωμενα,ανταριασμενα,φοβισμενα,ερωτευμενα.
    Τιποτα που να θυμιζει την γαληνη της αγαπης.
    Συγχωρεσε με.

    καλησπερολουλουδοπουη"αγαπη"τοθανατωσεαρακαιτολυτρωσε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. να σε συγχωρήσω; μα από πότε η γνώμη χρειάζεται τη συγνώμη αγριομελάκι μου;

      φιλικαιαγαπηγιασενα!

      Διαγραφή
  15. Υπέροχοι στίχοι!
    Βάζεις στις λέξεις φωτιά και τις γεμίζεις εικόνες!...βάζεις ουσία!
    Φιλιά πολλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μαρία μου δεν έχω να σου πω παρά ένα μεγάλο ευχαριστώ!
      φιλιά κορίτσι μου!

      Διαγραφή
  16. Καλησπέρα Βικούλα μου η συνεχής εναλλαγή συναισθημάτων με εικόνες που στρώνουν τον δρόμο για συνειδητοποίηση..ένα ψέμα φθαρτό μπροστά στην αγάπη..που βγαίνει μαζί με τον ήλιο για να εκφραστεί..τόσο λαμπερά.πολλά πολλά φιλάκια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. όμορφή μου φίλη, πρώτα θα σου ευχηθώ χρόνια πολλά και από εδώ και ύστερα θα σου πω πολλά-πολλά ευχαριστώ!
      να είσαι καλά! φιλιά!

      Διαγραφή
  17. Πώς το μπορείς!!!!???? Μου λές?
    Φιλιά όσα τα "είναι" μα κι όσα άφησες απ' έξω...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. ω πολύ καλά το ξέρεις. το μαρτυρούν η φαντασία και τα πολύτιμά σου χέρια!
      φιλιά Κορινάκι μου!

      Διαγραφή