Δευτέρα, 18 Νοεμβρίου 2013

Για μιαν άλλη Guernica



Άνθρωποι μετατρέπονται σε φριχτές σάρκες πληγών
σκλαβώνονται αιματοκυλίζονται σ’ ανήλιαγα κελιά
εκπαιδεύονται τη ζωή των ποντικών ζωή να κάνουν

η ελευθερία παρτίδα του ρίσκου γίνεται
πρόσχημα και σύνθημα σφαγών
σαν όλους τους ωραίους μύθους που γκρεμίστηκαν
γίνανε εύκολα τα όνειρα αφιόνι και σφάξανε
σε δολοφόνους μετατρέποντας ανθρώπους
μια πρόφαση γενοκτονιών και ολοκαυτώματος
με ομαδικούς τάφους σφαγμένων
με μνημεία που δοξάζουν φονιάδες και εγκλήματα
με γιορτές και παρελάσεις μίσους
στο σκοτεινό υπόγειο αθώων πτώματα και ενόχων
βυθίζονται σε σιωπή βολική κάθε που πέφτουν οι ριπές
στέφονται μονότονα επαναληπτικά ιστορίες σφαγών
ημέρες επτά σφαγιάζονται άμαχοι γυναίκες βρέφη παιδιά
καίγονται λιώνουν κεφάλια μωρών και γέρων σε τοίχους
ως καίγουνε το Πάσχα τον Ιούδα κάνοντας το χρέος το ιερό
ως η λευκότης διεφιλονείκει με το κόκκινο
κάθε που το στόμα ακουμπούν νέοι γέροντες και άντρες
επί μαστού αιμόφυρτου και μαύρου




από την ποιητική συλλογή Με μια φλόγα όπως πάντα





28 σχόλια :

  1. καλημερα Βικουλα μου!
    μαχητικη αναρτηση σημερα! πολυ μαχητικη θα πω!
    με τη καθε σου λεξη μου μετεδειδες και τη φλογα της μαγης!
    μπραβο σου κοπελα μου! μπραβο!

    καλη εβδομαδα να εχουμε!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Λιμάρεις το μαχαίρι σου
    και γίνεται κοφτερό!
    Είναι μαχαίρι εκδίκησης
    για τα χρόνια που μας χρωστούν


    φιλί

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. εγχάρακτη μνήμη ιστορίας και ζωής είναι Ελένη μου.
      σ' ευχαριστώ πολύ που είσαι κοντά μου και που μ' ενθαρρύνεις!

      φιλί

      Διαγραφή
  3. Ανατριχιαστικά ποιητικό.

    Καλημέρα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. ανατριχιαστικά αληθινό...
      καλό μεσημέρι!

      Διαγραφή
  4. Ναι παιδί μου, ξέρεις να μετουσιώνεις την φρίκη σε ποίηση (και ουχί την ποίηση σε φρίκη!!! αχαχαχα!!!/είπα αστείο μάλλον! :) Γλυκά φιλάκια Βικάρα μου! Πολύ χαίρομαι που σε έχω φίλη! (άλλος ένας λόγος για να πιούμε επιτέλους αυτόν τον καφέ!! χαχα!! :))))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. πόσο θα ήθελα τούτη τη φρίκη κανείς μας να μη ζούσε... πόσο θα θέλαμε η ιστορία άλλα να είχε καταγράψει...

      η χαρά ετούτη αμφίδρομη είναι. με ή χωρίς καφέ :)))))
      σ' ευχαριστώ Πετρουλίνι μου πάρα πολύ!

      Διαγραφή
  5. ...σαν όλους τους ωραίους μύθους που γκρεμίστηκαν
    γίνανε εύκολα τα όνειρα αφιόνι ...
    Εκεί βρίσκεται η ουσία!

    Τόσο τρομακτική η αλήθεια σου ...
    Σε φιλώ γλυκά παρά τον τρόμο μου! :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. όσον αναφορά για τον τρόμο τίποτα δεν μπορώ να κάνω μια που έτσι είναι, δυστυχώς, της μνήμης οι καταγραφές...

      μα κρατώ τρυφερά κι ανταποδίδω το φιλί ως ένδειξη αγάπης και σύμπλευσης:))

      Διαγραφή


  6. Εγώ τώρα θα είμαι αντιρρησίας και θα πω ότι σε προτιμώ σε άλλα είδη ποίησης. Αυτή που σε κάνει να δίνεις πιο ξεκάθαρο το μήνυμα είτε είναι ερωτικό είτε εγείρει φιλοσοφικές ανησυχίες.
    Όπως και να ‘χει όμως είναι σπουδαία η γραφίδα σου.
    Αφήνει το Βίκυο αποτύπωμα που είναι μοναδικό όπως μοναδικό είναι και το πέρασμα σου μέσα από την γλώσσα.
    Καληνύχτα Κυρία μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. οι αντιρρήσεις, οι παραινέσεις, οι επικροτήσεις, οι συμβουλές σου πάντοτε πολύτιμες Κύριέ μου.
      για όλα σ' ευχαριστώ!
      καλό σου μεσημέρι!

      Διαγραφή
  7. Δώσε κι άλλο πόνο Βίκυ...γιατί έχω την εντύπωση ότι μιλάς για την Ελλάδα του σήμερα?Μήπως μαζί με την εντύπωση έχω και πρόβλημα?Μήπως λέω...
    Ωμή παγωμένη αλήθεια χωρίς εντυπωσιασμούς και παρόλες.
    Καλό βράδυ κοριτσάκι

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. όταν το έγραψα, Μιράντα μου, η εικόνα της Ελλάδας του σήμερα δεν ήταν ακόμα ξεκάθαρα ορατή τουλάχιστον στα δικά μου μάτια.
      όμως, το ότι η ιστορία, είτε η ελληνική, είτε η παγκόσμια επαναλαμβάνεται είναι μια πραγματικότητα αδιαμφισβήτητη...

      καλό μεσημέρι, καλό μου. για τη σκέψη και τα λόγια σου ολόθερμα σ' ευχαριστώ!

      Διαγραφή
  8. Πόσο πόνο ξορκίζεις με τούτη τη σκληράδα...?!
    Ένα φιλί και μια αγκαλιά για καληνύχτα σου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. νομίζω πως τούτος ο πόνος για τον άνθρωπο και τη μοίρα του, δεν μπορεί να ξορκιστεί με καμιά σκληράδα, με κανένα ανάθεμα.
      όταν πίσω κοιτώ, όταν κοιτώ μπροστά και όταν το μέλλον φαντάζομαι τρομάζω...

      Κορινάκι μου, πολύ σ' ευχαριστώ και με μεγάλη χαρά ανταποδίδω το φιλί και την αγκαλιά σου!

      Διαγραφή
  9. Καλησπέρα Βικούλα μου!!αιχμηρά γοητευτικό με τα όνειρα να γίνονται γρήγορα αφιόνι και να παίρνουν τον δρόμο προς εκτέλεση.άγρια ομορφιά σε κάθε λέξη μαχαιριά!.καληνύχτα γλυκιά σαν καραμέλα..φιλί και αγκαλίτσα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. για τον κόσμο τον πλούσιο των συναισθημάτων σου, για τα όμορφά σου λόγια μέσα απ' την ψυχή μου σ' ευχαριστώ!
      Καιτούλα μου, σου δίνω πολλά γλυκά φιλιά και μια αγκαλιά μεγάλη!

      Διαγραφή
  10. Δεν ξέρω τι είναι πιο σκληρό..οι λέξεις ή αυτό που ζούμε?
    Λέξεις που πονάνε, εικόνες που ανατριχιάζουν...η ζωή που θέλουν να μη ζήσουμε....

    Φιλιά πολλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. η σκληρότητα της ζωής που ζούμε είναι χιλιάδες φορές μεγαλύτερη από τις λέξεις που προσπαθούν να την καταγράψουν...

      φιλιά Μαρία μου!

      Διαγραφή
  11. Απαντήσεις
    1. σ' ευχαριστώ, Χριστίνα της καρδιάς μου!

      Διαγραφή
  12. Σκληρό και αληθινό. Ακονισμένες οι λέξεις σου, σφάζουν γλυκά με τις αλήθειες τους.
    Και ο τίτλος πολύ εμπνευσμένος!
    Καθώς και η φωτογραφία...
    Καλό βράδυ Βίκυ μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κανελλάκη μου, πολύ πολύ πολύ σ' ευχαριστώ! για όλα!
      καλό μεσημέρι!

      Διαγραφή
  13. Κρύβει μια δύναμη τόσο μεγάλη ο τρόπος που τοποθετείς τις λέξεις,
    λες να κρατάς μαχαίρι και κάθε σου λέξη μπήγεται στην πληγή ολοένα και περισσότερο.
    Τρομακτικά ζωντανό,μοναδικά αληθινό.
    Συγχαρητήρια και για την ατμόσφαιρα που δημιουργείς στο χώρο τούτο,και για τα λόγια σου που αγγίζουν την ψυχή μου.
    καλό μας ξημέρωμα Βίκη μου..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Νικολέτα μου, με τούτο σου το σχόλιο με κάνεις να νοιώθω αμήχανα και συγχρόνως μεγάλη χαρά μου δίνεις!
      να είσαι καλά! σ' ευχαριστώ μέσα απ' την ψυχή μου!

      Διαγραφή
  14. Συγκλονιστικο!Λεξεις-μαχαιρια για το φρικτον κοσμο που δημιουργησε το μονο "ελλογο"ον, ο ανθρωπος!Σε φιλω,καλη μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. έτσι είναι ακριβώς... μας μένει μονάχα ν' αναρωτιόμαστε για την τόση φρίκη, τα τόσα παράλογα δημιουργήματα των "έλλογων" του κόσμου τούτου...

      φιλιά, Βάσω μου!

      Διαγραφή