Δευτέρα, 25 Νοεμβρίου 2013

Τι κοστίζει, μωρέ, μια αγκαλιά;




Θέλω να δώσω μια αγκαλιά.

Σ' εκείνη που οδηγήθηκε στης έκτρωση τη "λύση". Σ’ έναν εργάτη της ζωής που έχασε το πόδι ή το χέρι του. Σ’ ένα μωρό εγκαταλελειμμένο. Σ' έναν γέροντα που σε γηροκομείο ζωντανό τον θάψανε. Ν’ αγκαλιάσω ένα αγόρι που για την δόση του κλέβει τους γονείς του και σε πεζοδρόμια φριχτά σέρνει τις φλέβες του. Ν' αγκαλιάσω ένα κορίτσι που για λίγη φήμη, φτηνή και πρόσκαιρη, το σώμα του το τρυφερό πουλάει. Μια γυναίκα που βάναυσα, από τέρας άρρωστο, κακοποιείται. Σ' ένα μικρό κοριτσάκι και σ' ένα αγοράκι μικρό που απ' άγγιγμα κτηνώδες και βδελυρό δηλητηριάστηκε φριχτά, μια αγκαλιά να δώσω. Σ' έναν άντρα και σε μια γυναίκα που χάσανε τη δουλειά τους. Σε μια γυναίκα και σ' έναν άντρα που ξέχασαν πως είναι τ' αύριο ν' ονειρεύεσαι. Να αγκαλιάσω έναν άστεγο που τρέμει. Μια του σώματος πόρνη παράνομη ή νόμιμη που βρώμικη νιώθει, μα που πολύ καθαρότερη των φαρισαίων είναι. Ν' αγκαλιάσω έναν αθώο που μπαίνει φυλακή, αλλά κι έναν ένοχο που δίκαια καταδικάστηκε. Μια οροθετική που βάρβαρα διαπομπεύθηκε. Σ' έναν μετανάστη να κάνω μιαν αγκαλιά που πανικόβλητος τρέχει να ξεφύγει από τη γροθιά και το μαχαίρι. Σ' έναν "βρώμικο" ομοφυλόφιλο που ζει μέσα σε μία "καθαρή και άγια" ετεροφυλόφιλη κοινωνία, μια αγκαλιά να δώσω. Θέλω ν’ αγκαλιάσω κάποιον που με θάρρος δακρύζει, αποδέχεται τον πόνο, τον αγγίζει και να σωθεί παλεύει. Ν’ αγκαλιάσω κάποιον άλλον θέλω, που κολυμπάει σ’ όνειρα πικρά ή που στις στάχτες τους επάνω χορεύει. Θέλω να έχω τη δύναμη ν’ αγκαλιάσω κάποιον, άγνωστο ή γνωστό, που μια μεγάλη αληθινή αγκαλιά χρειάζεται. Κάποιον που πονάει και μόνος είναι να κρατήσω σφιχτά στην αγκαλιά μου θέλω. 

Δεν θα τον σώσω έτσι. Μονάχα μια σκέψη, μια κίνηση αγάπης τρυφερή θα είναι η αγκαλιά μου. Ω ναι καλά το ξέρω, έτσι δεν θα τον σώσω. Δεν μπορώ. Δεν υπήρξα ποτέ ούτε θεός μα ούτε κι άγγελος, ίσως ούτε καν άνθρωπος καλός.  Ή μάλλον ίσως-ίσως μονάχα και γι' αυτό... Γιατί των "καλών κι αγίων και κριτών" η αγκαλιά, ανθρώπους και λάθη δεν χωράει....




32 σχόλια :

  1. κι άλλη μια εγώ Βίκυ μου. κι άλλοι πολλοί μαζί μας πως θα θελαν να έρθουν νομίζω...
    κι ας ξεκινησουμε αυτό το θέλω να το κάνουμε πράξη...
    ξεκινώντας από εδώ μια νοερή, μια ζεστή, αγκαλιά σου στέλνω...
    :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. μακάρι από τα λόγια στην πράξη να περάσουμε hana μου...
      τη ζεστή σου αγκαλιά ανταποδίδω :))

      Διαγραφή
  2. Περιθωριοποιούμε ανθρώπους
    και τους κατηγοριοποιούμε
    γιατί είμαστε φτωχοί από αισθήματα
    κι αγκαλιές


    φιλί που να σε αγκαλιάσει θέλει

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. μας είναι τόσο πιο εύκολο τον εαυτό μας και το στενό μας περιβάλλον ν' αγαπάμε μονάχα...

      φιλί αγκαλιάς πάντα

      Διαγραφή

  3. Βίκυ
    αυτό το μικρό φωτάκι που ανάβεις για να φαίνεται η αβρότητα της ψυχής σου, είναι φάρος λαμπρός που φαίνεται από παντού.
    Κάτι φορές τα λόγια είναι φτωχά και η ποίηση είναι σαν μια πυγολαμπίδα που απλά κρατάει ζωντανή την ιδέα της αθωότητας και της καλοσύνης.
    Τίποτα δεν υπάρχει από κει και πέρα.
    Αυτός που μπορεί και αισθάνεται είναι τυχερός.
    Οι άλλοι, ζουν με την αρτηριοσκλήρυνση τους και απλά περνούν τις μέρες τους παγαίνοντας προς έναν αδιαφόρετο θάνατο.
    Ζώντας και όμως πεθαμένοι.
    Η σμίλη σου πάλι απέδωσε νευρώδικα στο σκληρό σώμα του μαρμάρου την μορφή που θέλησες.
    Καλονυχτίζω Κυρία μου!


    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. είναι που μέσα μας Στρατή δε νογάμε γι' άνθρωπο αυτόν που για τους άλλους δε νοιάζεται. χωρίς γιατί, διότι, ποιος και από που.
      πόσο σοφά το λες: ζώντας και όμως πεθαμένοι, είναι αυτοί που πνίξανε αθωότητα και καλοσύνη στου μικρούλικου εαυτού τους τον αδιάφορο κόσμο...
      πόσο πολύ σ' ευχαριστώ για τα λόγια σου!
      σε χαιρετώ Κύριέ μου!

      Διαγραφή
  4. Aκριβως αυτο...
    Μια αγκαλια μεσα στην εποχη της αποξενωσης και της ξενοφοβιας.
    Γιατι ολοι την αξιζουμε..
    Μια αγκαλια και απο μενα :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. έτσι είναι Δέσποινά μου: ΟΛΟΙ, χωρίς καμιά εξαίρεση, την αξίζουμε!
      και από εμένα μια μεγάλη αγκαλιά :))

      Διαγραφή
  5. Με τράβηξε αμέσως ο τίτλος σου.
    Με καθήλωσε η κραυγή σου.
    Δεν έχω λόγια... Ας γίνει προσευχή μας αυτό που έγραψες!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. είθε! είναι τόσο απλό να ζεσταθεί η ψυχή μας...
      Κανελάκη μου, πολύ-πολύ σ' ευχαριστώ!

      Διαγραφή
  6. Μια αγκαλιά κοστίζει σε αυτούς που τα εκτιμούν όλα σε χρήμα!
    Υπέροχος ο ύμνος σου για την αγάπη προς τον συνάνθρωπο Βίκυ μου!
    Υποκλίνομαι!

    Φιλί ανθρωπιάς....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. στους ανθρώπους, στον πόνο τους και στην υπόστασή τους ας υποκλιθούμε, Αριστέα μου, με σεβασμό κι αγάπη

      φιλί ανθρωπιάς δίχως όρους και όρια...

      Διαγραφή
  7. δεν κοστίζει τίποτα και όμως μεγάλη είναι η αξία της...
    και όταν πονάς και είσαι μόνος δεν την ξεχνάς και όμως δεν ξεχνάς αυτά τα ελάχιστα δευτερόλεπτα που κρατάει...
    όσο για τους "καλούς κι αγίους και κριτές" προτού κρίνουν και βγάλουν τα συμπεράσματα τους ας μπουν για λίγο για όσο κρατάει μια αγκαλιά στη θέση αυτών που κρίνουν και καταδικάζουν...
    με το κείμενο σου αγκαλιάζεις όλους όσους το έχουν ανάγκη...
    καληνύχτα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. έτσι κορίτσι. τόσο απλά είναι τα πράγματα και όσο πιο απλά τόσο πιο σπουδαία!
      σ' ευχαριστώ!

      Διαγραφή
  8. ξαφνικά πλημμύρισα...
    από αγάπη.από συναισθήματα.από συγκίνηση.από φως.
    μια αγκαλιά,σε 'σένα μα και όλους αυτούς Βίκυ μου..
    μαγευτικό.
    ένα ζεστό φιλί από μένα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. όλοι μα όλοι την έχουμε ανάγκη την αγκαλιά Νικολέτα μου!
      σ' ευχαριστώ πολύ! φιλί γλυκό και μια αγκαλιά σου στέλνω!

      Διαγραφή
  9. Οχι...δεν θα τον σωσεις αυτον τον καθε ανθρωπο
    μα ελαχιστα σωζεις ενα κομματι της δικης σου ψυχης.
    Σημασια τελικα δεν εχει η αγκαλια
    αλλα η διαθεση να την παρεχεις.

    Καλημερολουλουδοπουσημεραειδεκιαλλαφυτρωμεναπλαϊτουκαιτ'αγκαλιασε

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. αγριομελένια μου, νομίζω πως δεν αρκεί μόνο η διάθεση...

      λουλουδιαπουαγκαλιαστηκανκαιεναςυπεροχοςκηποςγεννηθηκε

      Διαγραφή
  10. πω πω
    μα ποσες αγκαλιες εχουν αναγκη οι ανθρωποι γυρω μας... ποσες ομως...
    η αναρτηση σου αυτη ξεχυλλειζει απο αγαπη και ομορφα αγνα συναισθηματα που ολοι εχουμε αναγκη!
    μπραβο φιλη μπραβο!
    να εισαι καλα!
    φιλακια

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. όλοι τις έχουμε ανάγκη, Κική μου και όλοι μπορούμε να τις προσφέρουμε...
      σ' ευχαριστώ πάρα πολύ και σε φιλώ γλυκά!

      Διαγραφή
  11. Αγκάλιασε τους όλους, μα σε παρακαλώ θερμά, στους δήμιους δέσε μια θηλιά και δώσε μια κλωτσιά να πάνε στον γκρεμό κι ακόμα παραπέρα....... Σφιχτή αγκαλιά, πολλά φιλιά, γιατί έτσι σου αξίζει!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. θα σου πω κάτι, αν και ξέρω πως θα μου βάλεις τις φωνές: κατά βάθος τους λυπάμαι....

      τη σφιχτότερή μου αγκαλιά για σένα Πετρουλίνι μου!

      Διαγραφή
  12. Με αγγιξε πολυ το σημερινο , ξερεις το βραδυ ή γενικα οταν προσευχομαι προσπαθω να σκεφτω τετοιες περιπτωσεις ανθρωπων που βρισκονται σε δυσκολη θεση και ειναι ολα αυτα ακριβως που γραφεις που περνανε απο το μυαλο , μπραβο Βικυ για την ευαισθησια που βγαζουν οι λεξεις σου,ολοι ειναι συνανθρωποι μας και εχουν αναγκη αυτο ακριβως την αγκαλια...την αποδοχη μας , φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. μια αγκαλιά και την αγάπη μας την έμπρακτη έχουν - έχουμε ανάγκη Μαίρη μου!

      σε φιλώ και σ' ευχαριστώ πολύ!

      Διαγραφή
  13. Γυρνάω στον κόσμο, πουθενά δε βλέπω ξένο όπου μένω.
    Γυρνάω πίσω και από όποιον συναντήσω, μαθαίνω.
    Δίνω, παίρνω, ανασαίνω από τα χρώματα, πληθαίνω,
    από τ’ αρώματα μαγεύομαι και ταξιδεύω.
    Γυρεύω για όλους μας το ίδιο όμορφο στέγαστρο,
    φτιάχνω φωτιά για όποιον θέλει κόσμο αταίριαστο.
    Στο αφιερώνω με όόόόλη μου την αγάπη!
    Φιλιά πολλά!
    ΥΓ ΄Το τραγούδι λέγεται "Φυσάει κόμτρα" _active member

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. τι όμορφοι τι πανανθρώπινοι στίχοι!
      σε υπερ-ευχαριστώ για τούτη σου την αφιέρωση Κορινάκι μου!

      φιλιά αμέτρητα!

      Διαγραφή
  14. Γλυκιά μου Βικούλα πόσο τρυφερό..πόσο με συγκίνησες απόψε..είσαι ολόκληρη μιά αγκαλιά..που δίνει απλόχερα την αγάπη..που πάντα έχει ένα καλό λόγο για όλους και γιά όλα..και το κυριότερο που σκέφτεται τον συνάνθρωπο..τον άγνωστο..τον άνθρωπο που μπορεί να είναι της διπλανής πόρτας..αυτά είναι τα αγαθά..όχι τα υλικά..η αγάπη,η φιλία,ο έρωτας,η καλοσύνη..κι εκεί έξω Βικούλα μου΄-όπως έλεγα και στο δελφινάκι απόψε-έχει πολύ κακία..και μίσος,,και αθλιότητα..και φθόνο..δίνε μας φως λοιπόν..όλοι το χρειαζόμαστε..με την ζεστασιά της ψυχής σου καλή μου φίλη..φιλάκια και μια αγκαλίτσα περισσότερο απο ποτέ..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. το μόνο μας αγαθό, ο μόνος μας πλούτος είναι η ψυχή μας Κατερινάκι μου.
      η ψυχή μας που πρέπει να ξεχειλίζει από αγάπη για τον άνθρωπο.
      ακόμα και τους μνησίκακους και άθλιους, με συμπόνια κι αγάπη πρέπει να τους κοιτάμε... ίσως είναι και η χειρότερη τιμωρία τους αυτή... ίσως είναι και το μάθημά τους...

      για τα τόσο υπέροχα λόγια σου, δεν έχω λόγια να πω...
      μια τεράστια αγκαλιά σου δίνω και ίσως αυτό σου πει πιο πολλά...

      Διαγραφή
  15. Αποθεμα ψυχης στοιχιζει,αγαπημενη φιλη,κατι εξαιρετικα σπανιο στις μερες μας..Ναξεραν ομως αυτοι που δεν εμαθαν να αγκαλιαζουν,ποση χαρα στερηθηκαν,,Σε φιλω γλυκα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. πάρα πολύ σωστά Βασούλα μου. οι στεγνές ψυχές, απόλυτα στερημένες μέσα στη μιζέρια τους ζούνε...

      σε γλυκοφιλώ!

      Διαγραφή