Παρασκευή, 2 Μαΐου 2014

Μόνο για λίγο


Μόνο για λίγο εστάλθηκα σε τούτη τη γη
σαν πρόσκαιρο φαινόμενο
σαν επίλογος βιβλίου που γρήγορα θα κλείσει
ερμητική παύλα και τελεία
μόνο για λίγο στάλθηκα
για να προλάβω να σου χαρίσω
ένα μαύρο φιλί του πόθου
μόνο για λίγο σε τούτη τη γη αγαπήθηκα
εγώ η γυναίκα των μαύρων ρούχων
του πίνακα του σμαραγδένιου
της ζωοφόρου μήτρας
που έμαθα τόσο πολύ
τόσο παράφορα να σ' αγαπάω
φιλώ σε μαύρο ρόδο χάδι πυρφόρο
με μαύρα σαν αίμα κόκκινα σαν δάκρυα φιλιά
σαν πουλί κόκκινο την ομίχλη φορώ
κατάσαρκα λέγω
σαν ανεμώνη ταπεινή
ταπεινή λέγω
στο πριν και στο ύστερα κατοίκησα
στο πυραιθέριο όραμα
στον ουρανό τα χέρια σήκωσα ψηλά
ψηλά λέγω
την έναστρη νύχτα ικέτευσα
ν' οδηγηθώ στου αλχημιστή το εργαστήρι
κρατώντας στα χέρια μου
στα χέρια μου λέγω
τη λύση στης Σφίγγας το αίνιγμα
να αναχωρήσω για της απελευθέρωσης τους δρόμους
εδώ˙  εδώ λέγω
έχει λιγότερο φως εδώ
να χωριστώ θέλω από το σκοτάδι
ν' αναχωρήσω βιαστικά
βιαστικά λέγω
σα να έχω αργήσει
έχω αργήσει λέγω
ν' αναχωρήσω στη χώρα των νεκρών
να περάσω στην άλλη πλευρά των μυστηρίων
σ' έναν ήλιο απόκρυφο
σε μυστικές των άστρων διαδρομές
στο ζων ύδωρ απαντήσεις ζητάω να βρω
στο ζων ύδωρ λέγω
ευχήσου μου καλή ανατολή
τούτος ο τόπος δεν με κρατάει
των αιθέρων η πατρίδα είναι ο τόπος μου
ο τόπος μου λέγω
μαύρο μου ρόδο ευχήσου μου
καλή ανατολή στον τόπο της αιώνιας σοφίας
αιώνιο ταξίδι ζωή αιώνια
αιώνιο ταξίδι λέγω
ν' αξιωθώ τη φωτεινότητα την μέγιστη
να πετάξω
στη φωτεινότητα λέγω
ως άλλος ίκαρος παλιγγίνης
έφθασα τώρα στην ηλικία την κατάλληλη
απ' του στέμματος τα πετράδια
στην ηλικία την κατάλληλη λέγω
των αστεριών τις στρατιές να πλάσω
να προσέλθω γυναίκα
πυρί φλεγόμενη στον ουράνιο θόλο
γυναίκα φλεγόμενη λέγω
έφθασε η ώρα μαύρο μου ρόδο
ευχήσου μου καλοτάξιδη να είμαι στους αιώνες
στους αιώνες καλοτάξιδη λέγω
μόνο για λίγο στάλθηκα σε τούτη τη γη
για να προλάβω
ένα μαύρο φιλί του πόθου να χαρίσω
κι άλλο να λέγω δεν έχω πια

από την ποιητική συλλογή Πικροί ως άψινθος καρποί



36 σχόλια :

  1. "τούτος ο τόπος δεν με κρατάει
    των αιθέρων η πατρίδα είναι ο τόπος μου"
    Πλεύση θα βρεις Βίκυ μου
    γιατί άξια κωπηλατείς!!!!

    φιλάκι πολύ γλυκό

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. για τούτη τη μεγαλοψυχία σου, που φανερή παντού και πάντα είναι, απέραντα σ' ευχαριστώ!
      φιλί μεγάλο

      Διαγραφή
  2. Εγώ τώρα τι να πω; Να ευχηθώ καλή ανατολή στον τόπο της αιώνιας σοφίας; Δεν ξέρω...
    Ας πω μια καλημέρα. Σε αυτό τα καταφέρνω καλύτερα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. να το ευχηθείς καμάρι μου, εσύ που τόσα καταφέρνεις!

      Διαγραφή
  3. για μένα απο τα καλύτερά σου Βίκη μου!
    προσφατα το διαβασα στο βιβλιο σου!
    φιλακια πολλα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. μεγάλη χαρά μου δίνεις Κική μου και άλλη τόση συγκίνηση.
      φιλιά πολλά!

      Διαγραφή
  4. δεν έχω να σχολιάσω τίποτα πιστεύω μπροστά σε κάτι τόσο φοβερό...απλά συγχαρητήρια πολλάαα !!!! πάρα πολλά και φιλιά με ευχές από καρδιά ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Νικόλα θερμότατα σ' ευχαριστώ!
      τα καλύτερα να έρθουν και να σε βρουν και εκεί μαζί σου να μείνουν!

      Διαγραφή
  5. Καλησπέρα Βίκυ μου! Θαυμάσιο ποίημα! Τι ρυθμός!! Πως ρέει με τις επαναλήψεις! Σε κερδίζει ο ρυθμός του , οι εικόνες του!!
    Ευφυές ποίημα που διαβάζεται κι αντίστροφα, από το τέλος του προς την αρχή!!!!
    Μεγαλούργησες Βίκυ μου!!! Σε φιλώ πολύ πολύ όμως!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. κοπελάρα μου, όσα ευχαριστώ και να σου πω λίγα θα είναι...
      πολύ πολύ κι εγώ σε φιλώ!

      Διαγραφή
  6. Αυτός είναι κι ο Μέγας σκοπός άλλωστε.......
    (Καταπληκτικές φωτογραφίες!) Φιλιά πολλά πολλά και καλό μας μήνα Βικάρα μου :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. ναι, Πετρουλίνι μου. αυτός ο Μέγας σκοπός, τα μικρά ας σκορπίσουμε στον αέρα...
      μακάρι ο μήνας καλός να είναι...

      Διαγραφή
  7. Οι επαναλήψεις και οι παρόμοιοι στίχοι σε αρχή και τέλος κάνουν το ποίημά σου να έχει μια ένταση και ένα σκοπό που μας παρασύρει να σε ακολουθήσουμε στο αιώνιο ταξίδι...
    Καλό μήνα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ελένη μου, ένα μεγάλο ευχαριστώ, με το σχόλιό σου πολύ με τιμάς!
      είθε η κάθε μέρα του μήνα καλύτερη να είναι!

      Διαγραφή
  8. Όλο το ποίημα σου είναι υπέροχο, αλλά αυτοι οι στίχοι με εκφράζουν περισσότερο
    "Μόνο για λίγο εστάλθηκα σε τούτη τη γη
    σαν πρόσκαιρο φαινόμενο
    σαν επίλογος βιβλίου που γρήγορα θα κλείσει
    ερμητική παύλα και τελεία
    μόνο για λίγο στάλθηκα
    για να προλάβω να σου χαρίσω
    ένα μαύρο φιλί του πόθου"

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. σ' ευχαριστώ πολύ Αριάδνη! τούτους τους στίχους στους αφιερώνω με αγάπη.

      Διαγραφή
  9. Πόσο όμορφα ντύνεις το κάθε σου ποίημα, όχι μόνο με λέξεις, αλλά και με συναίσθημα. Πολύ πολύ αγαπημένο βιβλίο που κοσμεί τη βιβλιοθήκη μου, αλλά κυρίως τη καρδιά μου. Καλό μήνα Αγαπημένη. Να χαμογελάς.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. δεν υπάρχει πιο συγκινητικό από αυτό που λες για κάποιον που τις λέξεις παιδεύει... από τα βάθη της καρδιάς μου σ' ευχαριστώ για την τιμή που μου κάνεις!
      σε φιλώ καρδιά μου και εύχομαι η ψυχή σου να βρίσκει τρόπους πάντα για να χαμογελά!

      Διαγραφή
  10. Σε διάβασα με μια ανάσα.....η έλλειψη σημείων στίξης όχι τυχαία πιστεύω....
    μπήκα και βγήκα όχι ανέπαφη ....
    μα πλημμυρισμένη συναισθήματα
    αχ Βίκυ μου η πένα σου....

    Φιλιά και καλό μήνα μάτια μου....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. δεν είναι τυχαίο Αριστούδι μου... έτσι, σαν μια ανάσα...
      πολύ-πολύ-πολύ σ' ευχαριστώ και τα καλύτερα σου εύχομαι!
      φιλί μεγάλο

      Διαγραφή
  11. Kύκνειον άσμα, πριν τη μετοίκηση στη φωτεινότητα.
    Βίκυ μου... στους στίχους σου, ακόμα κι αυτή η ύστατη στιγμή του ανθρώπου, μεταβάλλεται σε πνευματικό θρίαμβο!
    Καλό βράδυ να έχεις!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κανελλάκι της ψυχής μου, την κάθε σου λέξη με ηδονή γεύομαι.
      να είσαι καλά!

      Διαγραφή
  12. Μένω στην κυριολεξία άφωνος να απολαμβάνω την εκφραστική σιωπή αυτού του αποσπάσματος. Μέσα στο καθολικό "μαύρο" της εικαστικής σου δημιουργίας εδώ, ένα "μαύρο" που δύσκολα συναντάς σαν χρώμα και ντεκόρ έκφρασης, αναδύεται κάτι δυνατό και συνάμα μεγάλο. Δεν χρειάζονται πολλά λόγια για να μιλήσει κανείς για αυτό που νιώθει σαν στοχαστής επισκέπτης εδώ..
    Απλά σωπαίνει, περπατά, αφουγκράζεται, διαβαίνει και ετοιμάζεται για την επόμενη συνάντηση.
    Καλό Σάββατο να έχεις ολόψυχα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Γιάννη; πόσα ευχαριστώ να σου πω; τόσα, όσα τα χρώματα που μέσα του το μαύρο κρύβει...
      πολλές ευχές για ότι ποθείς!

      Διαγραφή
  13. Κυρά των λέξεων, πόση μαγεία στάζουν τα ακροδάχτυλά σου στην πένα σου?!
    Πόσο αίμα ρέει από τις φλέβες σου στο χαρτί?!
    Κάθε φορά είσαι εσύ, μα όχι η ίδια!
    Κάθε φορά άλλη, κι όμως οικεία όπως πριν!
    Φιλί ένα κι υπόκλιση βαθιά!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. στην τόση μεγαλοψυχία σου, στα τόσα όμορφά σου λόγια νιώθω ευγνωμοσύνη.
      φιλί κι αγάπη πάντα για σένα!

      Διαγραφή
  14. καλοτάξιδι να είναι στους αιώνες η γυναίκα των μαύρων ρούχων...
    υποκλίνομαι και σε καλημερίζω!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. αχ βρε φιλενάδα, μακάρι όλοι καλοτάξιδοι...
      φιλί μεγάλο!

      Διαγραφή
  15. Τι να πει κανείς..τα λόγια περιττεύουν...
    Καλοτάξιδη λέγω κι εγώ!!
    Μ' αυτήν την ανοιχτοσύνη της καρδιάς και του νου πάντοτε για φυλαχτό!!
    Καλώς σε βρήκα Βίκυ μου!!
    Καλή συνέχεια εύχομαι!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. χαρά μου έδωσε η παρουσία σου εδώ, Σοφάκι. έχω κι έναν λόγο επιπρόσθετο γι' αυτό: έχεις το ίδιο ονοματεπώνυμο με τη μητέρα μου...
      να είσαι καλά κορίτσι μου σε ότι κι αν κάνεις!

      Διαγραφή
  16. "κι άλλο να λέγω δεν έχω πια".....τι να πώ άλλωστε, ακόμα ταξιδεύω στα λόγια σου!!
    Φιλιά πολλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. τι όμορφο να συνταξιδεύουμε, Μαρία μου!
      πολλά φιλιά!

      Διαγραφή
  17. Παντοτινή θαυμάστρια των εξαιρετικών ποιημάτων σου αγαπημένη μου Βίκυ, συγκλονίστηκα και μελαγχόλησα...
    Θέλω να πω στο κορίτσι με τα μαύρα, να μην νοιώθει απαισιόδοξα και να μην βιαστεί να ταξιδέψει στους αιθέρες...
    Και σε σένα θέλω να πω, πόσο αγαπώ τις υπερευαισθησίες σου, τις υπερβολές σου και το πάθος σου για όλα και για τα παραμικρά!
    Σου στέλνω μια μεγάλη αγκαλιά, γεμάτη μητρικές ευχές και αγάπη!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. τούτη την αγάπη σου, θησαυρό ανεκτίμητο, καλά φυλαγμένη κρατώ...
      πολυαγαπημένη της καρδιάς μου μεγάλη αγκαλιά και πολλά ευχαριστώ σου στέλνω!

      Διαγραφή
  18. Αχ Βίκυ μου βαθιά αισθαντική με αυτή τη γραφή σου που ανατριχιάζει όποιον σε διαβάζει.
    Είμαι άφωνη για μια ακόμη φορά.
    Μεγάλη αγκαλιά...

    ΑπάντησηΔιαγραφή