Παρασκευή, 13 Ιουνίου 2014

Λίγο ακόμα κοντά μου μείνετε


Σε μια Αθήνα τραυματισμένη. σ’ έναν πολυσύχναστο απ’ ανθρώπους κι αγρίμια δρόμο. ένα ηλικιωμένο ζευγάρι, όμορφο πολύ, χέρι με χέρι αργά προχωρά. ο κύριος γύρω στα 84. στεφανωμένος απ' των χρόνων του το λευκό. με της ζωής του τις παλίρροιες ντυμένος. λυγισμένος. τον δυνατό για κείνη καμώνοντας. η κυρία γύρω στα 76 δυσκολεύεται πολύ να περπατήσει. με το ‘να χέρι απ’ το μπαστούνι της στηρίζεται. με τ’ άλλο απ' του συντρόφου της το χέρι. το κάποτε που έστυβε την πέτρα. το τώρα το τόσο τρυφερά ρυτιδωμένο χέρι. τα πόδια της τα ευκολόθραυστα δεν την στηρίζουν πια. το σώμα της ναός συλημένος π' αφάνταστα πονά. το σώμα της ένα ατέλειωτο αχ. κάθε βήμα και στάση. κάθε στάση και αχ. ο ηλικιωμένος κύριος στα μάτια με λατρεία την κοιτάζει. χαμογελάει, άλλοτε αχνά κι άλλοτε πλατιά, με χείλη απ' ουρανό και σύννεφα. δύναμη δίνοντας στης αγαπημένης τα βήματα τ' αβέβαια. κορίτσι μου, κούκλα μου κάν’ υπομονή σε λίγο φτάνουμε... της λέει. 

οι άνθρωποι και τ’ αγρίμια του δρόμου αδιάφορα και βιαστικά τους προσπερνούν. αυτούς, τους δυο ηλικιωμένους που πανέμορφοι κι αξιοπρεπείς βήμα το βήμα όλο και πλησιάζουν προς του δρόμου τους το τέλος. ο χρόνος αμείλικτος γραμμικός άπειρος. ο χρόνος υπαρκτός ή ανύπαρκτος. καταπίνει ώρες λεπτά δευτερόλεπτα. ο χρόνος γι' αυτούς μετρημένος. το σύμπαν, που τόσο αγάπησαν, την πορεία του θα συνεχίζει την αέναη. δίχως τους...

στέκομαι ανήμπορη. σπαραχτικά εκστατική μπροστά στο χρόνο που αδυνατώ να σταματήσω. σχεδόν βουβή στην αρχή. έπειτα, ικετευτικά ψιθυρίζοντας. μ' όλη τη δύναμη της ψυχής μου το χρόνο τον κοσμοκράτορα θερμά παρακαλώ. ευσπλαχνικός να σταθεί. να τους αφήσει να μείνουν. λίγο ακόμα. εδώ.

ακόμα λίγο. εδώ. μαζί μου μείνετε.
εδώ μείνετε, λατρεμένοι μου γονείς. λίγο ακόμα εδώ. μαζί μου... 




42 σχόλια :

  1. Ασχολίαστο. Μόνο ένα θαυμαστικό βάζω.
    Για τη ματιά σου που εστιάζει σε ότι οι πολλοί προσπερνούν ή περιφρονούν.
    Ευλογημένη η γραφή σου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. με συγκινείς Κανελλάκι μου τόσο πολύ, εσύ, που το βλέμμα με αγάπη και στοργή πάντα στ' ανθρώπινα ρίχνεις...

      Διαγραφή
  2. Βίκυ μου την εικόνα που περιγράφεις την έχω δει, ακριβώς με τον ίδιο τρόπο θέασης και εγώ. Ζευγάρια υπερήλικων ανθρώπων με τόσο τρυφερή συμπεριφορά μεταξύ τους, που πραγματικά με έκαναν να ντραπώ για τη δική μας κατάντια.
    Πολύ όμορφο θέμα όπως πάντα καλή μου.
    Όμορφο απόγευμα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. με λύπη τρυφερή ας αγκαλιάσουμε ακόμα κι εκείνα τα ηλικιωμένα ζευγάρια που ο χρόνος την τραχύτητα της σχέσης τους δεν μαλάκωσε... βλέπεις, Γιάννη, η ζωή περνάει και χάνεται μα δυστυχώς πολλοί δεν κατάλαβαν ποτέ το νόημά της...
      καλή σου μέρα! σ' ευχαριστώ πολύ!

      Διαγραφή
  3. με συγκίνησες Βίκυ! Να μείνουν κι άλλο! το εύχομαι μαζί σου!
    να μείνουν!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. είθε οι γονείς μας να "μένουν" κοντά μας όσο το δυνατόν περισσότερο...
      σ' ευχαριστώ πάρα πολύ hana!

      Διαγραφή
  4. τι να σχολιάσω
    συγκινήθηκα παρα πολύ πρωι πρωί
    τα σέβη μου !!!!!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. ......
    δεν εχω λογια!
    τα συναισθηματα μου μονο με τα αποσιωπικα μπορουν να δηλωσουν κατι μικρο απ οσα νοιωθω....!

    να εχεις ενα ομορφο σκ! σε φιλω κι σε αγκαλιαζω! <3

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. είσαι και συ απ' τους τυχερούς που γονείς έχεις Κικούλι μου, οπότε πολύ καλά με καταλαβαίνεις...
      σ' ευχαριστώ πάρα πολύ και μια μεγάλη αγκαλιά γεμάτη φιλιά σου στέλνω!

      Διαγραφή
  6. Βίκυ μου φέρνω στον νου την εικόνα και παρακαλώ και εγώ μαζί σου τον κοσμοκράτορα ευσπλαχνικός να σταθεί. να τους αφήσει να μείνουν λίγο ακόμα εδώ.
    Καλό Σαββατοκύριακο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ελένη μου μακάρι για όλους τους εν ζωή γονείς... όμως, ο χρόνος ο κοσμοκράτορας από παρακάλια δεν καταλαβαίνει...
      πολύ-πολύ σ' ευχαριστώ!

      Διαγραφή
  7. Ορίστε τώρα τι κατάφερες. Μέχρι κι εγώ συγκινήθηκα. Παρακαλώ όμως αυτό, να μείνει μεταξύ μας. Όχι τίποτε άλλο, αλλά αν μαθευτεί τούτη η συγκίνηση, θα με κοροϊδεύει η Λεκάνα...
    Καλημέρα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. μην ανησυχείς καθόλου, Αθηνούμπα μου, μεταξύ μας θα μείνει. η Λεκάνα είδηση δεν θα πάρει...
      καλημέρα!

      Διαγραφή
  8. να μείνουν για πολύ πολύ ακόμα!
    το σκηνικό σου λέει και αυτό πολλά...
    καλημερούδια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. είθε Ντίνα μου... και ποιος δεν θα το ήθελε για τους γονείς του;
      σ' ευχαριστώ πάρα πολύ και σε καλημερίζω!

      Διαγραφή
  9. Βίκυ μου τίποτα άλλο...αψεγάδιαστο!!!!!!!!!

    φιλί γλυκό και καλο σ.κ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Θα μείνουν ΓΙΑ ΠΑΝΤΑ μαζί σου Βίκυ μου!! Τα άστρα γεννιούνται από τα σπλάχνα των αγγέλων.
    Σε φιλώ με αγάπη και θαυμασμό σπουδαία μου!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. αγαπημένη μου Μαριλένα οι άγγελοί μου μέσα απ' εμένα, μέσα απ' τα εγγόνια τους και από τα εγγόνια των εγγονιών τους για πάντα θα ζουν... το ξέρω. όμως, λίγο ακόμα εδώ... μαζί μου...
      σε φιλώ με όλη μου τη θέρμη και σ' ευχαριστώ για όλα!

      Διαγραφή
  11. Διεγραψε την ανθρωπινη αναγκη (σου)
    και χορεψε με τον ποθο της ψυχης.
    Το "λιγο ακομα" μας...
    γινεται το αμεσως επομενο "λιγο ακομα"
    κι αλλο λιγο...κι αλλο λιγο....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. ναι, αγριομελένια μου. ατέλειωτο κι αχόρταγο αυτό το "κι άλλο λίγο"...

      Διαγραφή
  12. Εκλαψα Βίκυ μου και μου βγαίνει ένα τεράστιο γιατί απο αυτό που έγραψες!!
    Γιατί;;
    Και το χειρότερο είναι ότι μένει αναπάντητο!
    Πολλά φιλιά την καλημέρα μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Έλενά μου, αχ αυτά τα γιατί τα αναπάντητα που μας σφάζουν...
      καλημέρα κορίτσι μου, σε φιλώ με αγάπη!

      Διαγραφή
  13. Βίκη, μου επιτρέπεις να γίνω λίγο πιο συγκεκριμένη και να μη σταθώ μοναχά στο συναισθηματικό κομμάτι; Να πω πως αυτοί οι αδιάφοροι περαστικοί/συμπολίτες, με μια μικρή προέκταση, είναι ΚΑΙ το ίδιο το κράτος με την αναλγησία του, την αδιαφορία του, την ξιπασιά του - που δεν τους επιτρέπει να χαρούν αξιοπρεπώς με τις οικογένειές τους τα τελευταία τους χρόνια με υγεία, ευδαιμονία κι αγάπη. Εσωτερικό πλούτο δηλαδή :-) Να τους χαίρεσαι και να συνεχίσεις να μαθαίνεις όσα σου δίνουν τόσο απλόχερα...

    Νοερές αγκαλιές από Μελβούρνη

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. ακόμα κι αν "γλυτώσεις" απ' τους αδιάφορους περαστικούς/συμπολίτες, σίγουρα θα σε σκοτώσει το εγκληματικά αδιάφορο κι ανάλγητο κράτος. με ακρίβεια μαθηματικώς υπολογισμένη...
      σ' ευχαριστώ πολύ αγριμάκι μου! φιλιά και μια αγκαλιά μεγάλη!

      Διαγραφή
  14. Άλλη φορά θα κρατάω χαρτομάντιλο. Δεν μου την ξανασκάς!
    Τα σέβη μου για τις σκέψεις και την αγάπη που ξεχειλίζεις.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. αχ Πέτρο, το ίδιο κι εσύ. το ίδιο, με τέτοιον πατέρα, και τα παιδιά σου...
      σ' ευχαριστώ πάρα πολύ!

      Διαγραφή
  15. Δεν έχω λόγια αγαπημένη. Το τέλος με τσάκισε ακόμα περισσότερο!
    Θα το διαβάσω της μαμάς μου !
    Σε φιλώ ! ♥

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. καρδιά μου καταλαβαίνω... το ξέρω πολύ καλά πως τα ίδια αισθήματα μοιραζόμαστε...
      σε φιλώ και σ' ευχαριστώ πάρα πολύ!

      Διαγραφή
  16. Βίκυ μου με πήραν τα κλάματα...αυτό λέω κι εγώ συνέχεια μέσα μου σαν προσευχή...."λίγο ακόμα μείνετε"...
    Δεν φαντάζεσαι πόσο με συγκλόνισες απόψε...επειδή οι γονείς μου με έκαναν σε μεγάλη ηλικία ο ανομολόγητος φόβος μου ήταν πάντα μην πάθουν τίποτα...από μικρό παιδί παρακαλούσα για χρόνο..κι ακόμα παρακαλάω για λίγο ακόμα!!

    Φιλιά πολλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μαράκι μου, όσο γίνεται πιο πολύ αυτό το λίγο ακόμα... πόσο δύσκολος αυτός ο αποχωρισμός. πόσο αβάσταχτα δύσκολος...
      κάθε δάκρυ σου, όσο δεν πάει άλλο νιώθω...
      φιλιά πολλά-πολλά!

      Διαγραφή
  17. Έγραψες σκέψεις που αγγίζουν όλους μας... Όλοι έχουμε το φόβο του χαμού των αγαπημένων, και τον ξορκίζουμε καθημερινά. Προσυπογράφω το σχόλιο της me (maria) από πάνω.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. μακάρι τα ξόρκια να έπιαναν... μακάρι στο αδύνατον...
      καλημέρα σου!

      Διαγραφή
  18. ......τι να πω........?μιλούν τα συναισθήματα...βουβά.......

    πολλά φιλιά Βίκυ μου

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Σπαρακτικό Βίκυ μου.

    Σπαρακτική η απώλεια. Κανείς δεν την θέλει μα είναι αναπόφευκτη.
    Δυστυχώς ο θάνατος καραδοκεί για όλους και μας βρίσκει πισώπλατα.

    Ας μπορούσαμε να τον ξορκίσουμε μόνο.

    Σε φιλώ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. αν μπορούσαμε... μα δυστυχώς δεν... ότι και όπως και αν το επικαλεστούμε...
      φιλιά Κάλλια μου!

      Διαγραφή
  20. Αχ! Πόσο συγκινήθηκα Βίκυ μου! Η γραφή κι ο τρόπος σου σφραγίζει την αξόδευτη αγάπη σου!
    Να είσαι καλά γλυκιά μου! Τα φιλιά μου με αγάπη!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κατερίνα μου, το νου σου! όσο πιο πολύ μπορείς για το μονάκριβό σου!
      με πολύ αγάπη, σ' ευχαριστώ και σε φιλώ!

      Διαγραφή