Τετάρτη, 18 Ιουνίου 2014

Να μιλήσω θέλω



Εφτά μικρές στεναχώριες
κουρνιάσανε πίσω από το αυτί
λίγο πιο κάτω από το λαιμό χτίσανε φωλιές
τιτιβίζανε κουνώντας το κίτρινο κορμάκι τους
τρώγανε αργά ραμφίσματα δέρμα λευκό
πόσο αποφασισμένο το άπειρο!

βοριά στείλε ένα αεράκι να περάσει και από δω

δεν μην / δέντρα μήνες ιχνεύονται
κουκκίδες χάρτη καθορίζουν λέξεις
σε δέρμα αλαβάστρινο γράφονται ερήμην
παλιές αμαρτίες νεκρές θρηνούν
σε λερωμένα από γράσο χείλη
καλύτερα απόψε να τολμούσα λίγο αίμα
παρά να μαζεύω ένα τέτοιο τίποτα
καλύτερα ν' αντάμωνα αιμοραγούσα νύχτα

άλλο τίποτα. Μονάχα να μιλήσω θέλω
γιατί κόμπους πολλούς έχω στο λαιμό
σα λευκά γάντια που παίζουν ουρλιαχτά σαξόφωνου
σα χείμαρρος δραπέτης που ξεχειλίζει φόνους
σ' ερημικά νησιά ποθώ να ναυαγήσω
την ασπρόμαυρή τους γη να κατοικώ
κει που τα χείλια βασιλεύουν πορφυρό ορίζοντα

πες μου τι ντράπηκες πιο πολύ
την επερχόμενη αυγή ή τα λευκά μου χέρια;


από την ποιητική συλλογή Με μια φλόγα όπως πάντα



44 σχόλια :

  1. φυσαω και ευχομαι οι στεναχωριες ολες να σκορπισουνε Βικυ μου! :)

    υπεροχο ομως το ποιημα σου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Να μιλήσεςι Βίκυ και εμείς είμαστε εδώ να ακούμε πάντα!
    Να σαι πάντα καλά εύχομαι και είναι μεγάλη μας χαρά να μας μιλάς!
    Το απόσπασμα του Καβάφη τέλειο!
    Πολλά φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. πραγματικά πόσο υπέροχα τα λόγια του Καβάφη!
      Έλενά μου χαρά δική μου να έχω φίλους να μ' ακούν!
      σε φιλώ, να είσαι καλά και ένα βράδυ όμορφο να έχεις!

      Διαγραφή
  3. Βίκυ μου καταπληκτικό!
    Είναι μερικές στιγμές που ένας κόμπος σε πνίγει στο λαιμό και εκεί εύχεσαι να ήσουν ναυαγός σε ερημικό νησί....
    Φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. κόμποι πολλοί που πνίγουν το λαιμό...
      Ελένη μου σε φιλώ και σ' ευχαριστώ πολύ!

      Διαγραφή
  4. Μπράβο Βικάκι μου
    Αντηχεί όλο το ποίημα
    σαν κραυγή και σαν
    έκκληση σωτηρίας!!!

    φιλάκι

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. είθε οι κραυγές και οι εκκλήσεις ν' ακούγονταν...
      Ελένη μου χίλια ευχαριστώ!
      φιλάκι

      Διαγραφή
  5. ο Καβάφης ως πρόλογος με καλύπτει γιατί τα λέει όλα όσα παθαίνω συχνά....το ποίημα σου εξαιρετικό με μια λέξη κλειδί για μένα το σαξόφωνο γιατί μολις απέκτησα και ένα του είδους για τη συλλογή μου καλό απογευμα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Νικόλα εύχομαι η συλλογή σου με όσα ποθείς να συμπληρωθεί.
      σ' ευχαριστώ πάρα πολύ και καλό βράδυ σου εύχομαι!

      Διαγραφή
  6. Σίγουρα προτιμότερη μια αιμορραγούσα νύχτα από το κενό του τίποτα.Η δράση από το τίποτα,βαρύ πολύ και σκοτεινό το τίποτα.
    Αχ Βίκυ μου...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. ναι χαρά μου... ξέρουμε πως η πιο μεγάλη μαχαιριά είναι αυτή του τίποτα...

      Διαγραφή
  7. Δυο επιθυμίες εκ διαμέτρου αντίθετες ...
    "να μιλήσω θέλω"
    "σ' ερημικά νησιά ποθώ να ναυαγήσω"
    Πόσο κραυγάζει τούτη η αμφιθυμία για βοήθεια!
    (εγώ προτιμώ τα ερημικά νησιά κι ας σκάσω από την πολλή σιωπή)
    Βίκυ μου σε φιλώ...
    Καλό ξημέρωμα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. όταν η σιωπή είναι γεμάτη απ' ομορφιά, σιωπή δεν είναι...
      Αριστούδι μου φιλιά πολλά!

      Διαγραφή
  8. Χαϊδεύω τις εικόνες σου και εκτοξεύομαι στις λέξεις σου.
    Βίκυ μου... επιβιβάζομαι στην προβλήτα σου και αφήνομαι σε μικρές στιγμές λύτρωσης... κάθε φορά που έρχομαι ως εδώ.
    Καλό βράδυ μάτια μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. κάθε φορά που έρχεσαι εδώ και τη σκέψη σου αφήνεις παίρνω χαρά και συγκίνηση μεγάλη Μαρία μου αγαπημένη!

      Διαγραφή
  9. Αχ... Αγαπώ σιωπή.. Τροφοδοτεί υπάρξεις, ζωές ολόκληρες.. Αλλά κι αυτή πρέπει κάποτε να σωπάσει.. Ετσι πρέπει..
    Πως να μην σου αφιέρωσω Λειβαδίτη λατρεμένο? ’’Ο ουρανίσκος μου κοιμητήριο όπου σαπίζουν χιλιάδες ανείπωτα λόγια..’’
    Ας είναι η φωνή αναμένο καντηλάκι γι αυτά!! Να μιλήσεις λοιπόν καρδιά μου!!
    Πολλά φιλιά αγάπης στον θησαυρό μου!!!
    Υγ. αγαπώ που Καβάφης ποιητής πολεμά Καβάφη υπάλληλο (και πάντα τον νικά!!!)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. αγαπώ εσένα και τις αφιερώσεις σου και την ύπαρξή σου που τον κόσμο στολίζει.
      αγαπώ τις σιωπές που μιλούν και τις φωνές τις ιερές που λόγια ως τα τώρα ανείπωτα λένε...

      υ.γ. ευτυχώς που νικά ο ποιητής!

      Διαγραφή
  10. Δεν αντιλέγω. Να ναυαγήσεις. Αλλά όχι σε όποιο κι όποιο ερημικό νησί. Την Αστυπάλαια να διαλέξεις. Που θα είναι κι η Λεκάνα εκεί!

    Κι όσο για το σαξόφωνο, εδώ: https://www.youtube.com/watch?v=A-w0hx6hLRw

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. με τη φωνή του σαξόφωνου, εκεί αδερφές μου! στην Αστυπάλαια μαζί με τη Λεκάνα θα ναυαγήσω!

      Διαγραφή
  11. Ναι, κάποιες φορές, θες μόνο να μιλήσεις!
    Υπέροχο!
    Φιλιά πολλά!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. να είσαι καλά Μαράκι μου, σ' ευχαριστώ και σε φιλώ!

      Διαγραφή
  12. ..βοριά στείλε ένα αεράκι να περάσει και από δω...γιατί το κενό του τίποτα...δεν αντέχεται....

    υπέροχο Βίκυ μου γλυκιά!

    φιλιά πολλά πολλά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. σ' ευχαριστώ πολύ-πολύ καρδιά μου!
      φιλί γλυκό!

      Διαγραφή
  13. και εγώ να μιλήσω θέλω μονάχα να μιλήσω...
    τυχαίο δεν νομίζω...
    πάντως το κενό του τίποτα δεν αντέχεται με τίποτα...
    και όμως αυτός ο Καβάφης έχει δίκιο...
    καλό ξημέρωμα πλέον!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. μοναχά μην ξοδευτείς και σ' αυτιά που δεν σ' ακούνε να μιλήσεις...
      καλό βράδυ κορίτσι!

      Διαγραφή
  14. σα λευκά γάντια που παίζουν ουρλιαχτά σαξόφωνου
    σα χείμαρρος δραπέτης που ξεχειλίζει φόνους
    την ασπρόμαυρή τους γη να κατοικώ
    κει που τα χείλια βασιλεύουν πορφυρό ορίζοντα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Ενα μεγάλο ευχαριστώ Βίκυ μου! Ξέρεις εσύ! ;)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Ο συνδυασμός ενός Καβάφη με τα λόγια σου, είναι τόσο τιμητικός Βίκυ μου, αφού στέκεσαι αξιοπρεπέστατα πλάι σε λόγια μεγάλων ανδρών...

    Υ.Γ Δεν σε έχω ξεχάσει, αλλά διάγω μέρες φορτωμένες με πολλές δυσκολίες ;) Μάκια άπειρα :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. τεράστια η τιμή Πετρουλίνι μου, μα δεν μου αξίζει... ούτε στο νυχάκι του...
      πολύ σ' ευχαριστώ, πολύ σε φιλώ!

      Διαγραφή
  17. Θαυμάσιο το ποιήμα σου και μοναδικό.
    Ο Καβάφης ξεχωριστός !!
    Καλό βράδυ εύχομαι !!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. ευχαριστώ πάρα πολύ Αλέξανδρε!
      να είσαι και να περνάς καλά!

      Διαγραφή
  18. Βικυ μου αυτες οι στενοχωριες που φωλιασαν πισω απο το αυτι ...δεν ξερω πώς με αγγιξαν !!...τι δυνατος στιχος και ολο το ποιημα σου σημερα πολυ δυνατο!! να εισαι καλα που μεσα στη καθημερινοτητα μας ανεβαζεις ετσι το αισθανομαι εγω που σε διαβαζω!! καλο Σ/Κ και φιλια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μαίρη μου, φωλιάζουν καλά εκεί πίσω απ' τ' αυτί κι όλο μας ψιθυρίζουν...
      ολόθερμα σ' ευχαριστώ, σε φιλώ και μια καληνύχτα σου εύχομαι!

      Διαγραφή
  19. Εξαιρετικό! Σαν κραυγή οι στίχοι σου. Καλημέρα μάτια μου :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μαρία μου, ομορφιά μου, πολλά-πολλά ευχαριστώ!
      καλό σου βράδυ!

      Διαγραφή
  20. " Μονάχα να μιλήσω θέλω
    γιατί κόμπους πολλούς έχω στο λαιμό... "

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. μονάχα αυτό... και αν κάποιος μ' αγάπη μας άκουγε ιδανικά θα έπιανε η ευχή...

      Διαγραφή
  21. "καλύτερα απόψε να τολμούσα λίγο αίμα
    παρά να μαζεύω ένα τέτοιο τίποτα"

    Mε γιαταγάνια σεργιανίζει η μοναξιά απόψε,
    το αίμα δείγμα ζωντάνιας, ύπαρξης,
    και αντίστασης στο χάσμα.

    Πόνος άπονος το κυνήγι στο τίποτα.

    Η επιζήτηση της αποπεράτωσης μοναδική μας ελπίδα.

    Φιλιά από καρδιάς σου στέλνω απ΄την απέναντι όχθη.!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. σ' αυτήν την όχθη την απέναντι ακουμπώ συχνά τη σκέψη και τις ευχές μου. όρθια και δυνατή. όσο και ματωμένη, δυνατή ν' αντιστέκεσαι θέλω...
      φιλιά εγκάρδια!

      Διαγραφή