Δευτέρα, 23 Ιουνίου 2014

Προσκλητήριο




Πέρα στον κάμπο ακούστηκε προσκλητήριο από μια φωνή απόκοσμη και μαγευτική που είχε το σχήμα των αλεξανδρινών ή του ηλιοτρόπιου, του Πηνειού ή του Όλυμπου και ύστερα από μια φωνή άλλη που έμοιαζε με σταγόνα τεράστια νερού που πέφτει στο ποτάμι ή στη θάλασσα, στις ρημαγμένες ή έρημες πόλεις. Ο πολυπράγμων κορυδαλλός, της μέρας ο αγγελιοφόρος, ρούφηξε λαίμαργα τις κρεμασμένες στα φύλλα του σφένδαμου ασημένιες νυχτερινές σταγόνες δροσιάς. Ανάλαφρα πήδηξε από κλαδί σε κλαδί κι ύστερα χάθηκε.

Πίσω απ' τους θάμνους κρύφτηκαν της νύχτας οι σιωπές. Οι ρέουσες βροχές των υψηλών ονείρων, ξαφνικά, σταμάτησαν. Οι αιχμηρές ακίδες της ελπίδας, την απόγνωση κρατώντας παραμάσχαλα, έκαναν θόρυβο μεγάλο καθώς χάνονταν στο άνοιγμα μιας χαράδρας βαθιάς και ζοφερής. Πίσω απ' τις ξερολιθιές και τις πεζούλες κροτάλιζαν, σαν το σφυρί πάνω στο αμόνι, οι πρώτες σφαίρες του διχασμού. Τα παιδιά κάτω στον κάμπο ρολόγια φόρεσαν με μαύρους δείχτες. Χάσμα βαραθρώδες, άβυσσος τα χώριζε στα δυο. Στις βαθυπράσινες και βουερές πλαγιές των γύρω βουνών τριγύριζε ο θάνατος. Πάνε μέρες πολλές που, υπομονετικά υφαίνοντας το σκοτεινό του δίχτυ, παραμόνευε.

Όταν η μέρα για τα καλά έφεξε το πορφυρό του ήλιου άρμα ζέστανε για τα καλά το χώμα το ποτισμένο από αίμα φρεσκοχυμένο. Το καλοκαίρι τούτο από χέρια αδερφικά θερίστηκε. Οι καβαλάρηδες οι δίχως άλογα, οι ρίχνοντες πέτρες σε νερά λιμνάζοντα, πρώτα στα στάχυα πάνω χόρεψαν κι έπειτα για πάντα αποκοιμήθηκαν κάτω απ' τον απόηχο των όπλων. Γίνηκε τότε στον κάμπο σύναξη νεκρών με φρύδια δασύτριχα πάν' από μάτια σφαλιστά, με ρωμαλέες ασάλευτες ρυτίδες, με στόματα αφανισμένα απ' ανάσες δηλητηριασμένες. Μετά το μακελειό, τα ουρλιαχτά και οι σπαρακτικές κραυγές των μαυροφορεμένων γυναικών ουρανό και γη έσεισαν. Ο αγέρας θρηνούσε κι αυτός.  Έκλαιγε γοερά πάνω απ' τους στο χώμα πεσμένους. Τα δάκρυά του ως σκόνη πηχτή σκέπασαν τους αγροτόδρομους, τους φράχτες τους συρμάτινους, τις στέγες, τ’ αγριόχορτα των θερισμένων χωραφιών. Οι αετοί καρφώθηκαν στα δέντρα. Τσακάλια γέμισαν τον κάμπο και όρνια αρπαχτικά. Η προδοσία μαύρος καπνός έγινε και σκέπασε τα σπίτια τα καμένα. Ο ψυχρός θάνατος, με πρόσωπο μακελάρη φοβερού, ορθός μετρούσε κουφάρια με χαίνουσες πληγές. Στα πόδια του δίπλα στέκονταν λύκοι με μάτια εξαγριωμένα και κόκκινα, με δόντια ως λεπίδες μυτερά έτοιμοι να καταβροχθίσουν ότι από άνθρωπο απέμεινε. Στις ρίζες των δέντρων κούρνιαζαν κυοφορούσες οχιές και φονικές λεπίδες. Ο ήλιος την πορεία του συνεχίζοντας ξάκριζε τις σκιές των νεκρών καθώς το μεσημέρι κοντοζύγωνε...





38 σχόλια :

  1. Καλημέρα Βικούλα μου αγαπημένη!
    Ανατριχιαστική η ανάρτησή σου και ο τρόπος που τα συνδύασες όλα!
    Το βιντεάκι εσύ το επιμελήθηκες ε;
    Ειναι υπεροχο!
    Και το τραγουδι!

    Φιλακια πολλα γλυκια μου!
    Να περνας ομορφα ευχομαι!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. για όλα σ' ευχαριστώ μικρό μου!
      να είσαι και να περνάς καλά!

      Διαγραφή
  2. Να το ξαναπώ πάλι πόσο μαστόρισσα είσαι και σπουδαία;; Κι είτε ξημέρωμα είτε ηλιοβασίλεμα , πάντα ήλιος!!
    Ευλογημένο χάρισμα η γραφή σου!!
    Μόνος νικητής ο διχασμός Βίκυ μου και δυστυχώς από δίπλα η λήθη... Δεν βάζουμε μυαλό..
    Να σαι καλά θησαυρέ μου!! Καλή βδομάδα και φιλιά αγάπης!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. διχασμός και λήθη. πληγές μεγάλες και κακοφορμισμένες...

      αυτή σου η δοτικότητα, τα όμορφα λόγια της ψυχής σου με συγκινούν απέραντα. βέβαια, και τίποτα να μην έλεγες το ίδιο θα σ' αγαπούσα! φιλιά πλάσμα μου σπουδαίο!

      Διαγραφή
  3. Καταπληκτικό Βίκη μου!
    Πόσο σπουδαία η γραφή σου!
    Συγκλονίστηκα, ένα ρίγος με διαπέρασε όταν διάβαζα και έβλεπα!
    Το βιντεάκι ήταν τέλειο!
    Δεν έχω τι άλλο να πω!
    Πολλά φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Έλενά μου, να είσαι καλά. χαίρομαι που σου άρεσαν!
      πάρα πολύ σ' ευχαριστώ και σε φιλώ!

      Διαγραφή
  4. Το τι κόλλημα έφαγα με το βίντεο σου, δε λέγεται! Υπέροχοι συνδυασμοί εικόνας/μουσικής/στίχου, και τελικά οι έγχρωμες φωτογραφίες κάνουν εξίσου φανταστικά βίντεο-κλιπς ;) Αν θυμηθείς, γράψε μου από που είναι οι πίνακες που χρησιμοποίησες. Γλυκό φιλάκι Βικάκι μου :))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. ήμουν σίγουρη πως θα σου άρεσαν οι φωτογραφίες Πετρουλίνι μου, χαίρομαι που σου άρεσε και το βιντεάκι. σε φιλώ πολύ-πολύ και σε καλημερίζω!

      Διαγραφή
  5. Μαύρο προσκλητήριο.... αδέρφια να τρώνε αδέρφια...
    Αν δε άκουγα ένα από τα αγαπημένα μου τραγούδια τσακισμένη θα έφευγα από δω!
    Φιλιά πολλά Βίκυ μου, καλή εβδομάδα να έχουμε!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. μια απλή, ελάχιστη καταγραφή ενός εμφύλιου που δυστυχώς ζήσαμε...
      και η μουσική Αριστούδι μου άλλοτε απαλύνει τις πληγές κι άλλοτε τις ανοίγει...

      φιλιά ομορφιά μου!

      Διαγραφή
  6. Κοίτα τώρα μια σύμπτωση... Το μεσημέρι ήλθαν σπίτι τα ανηψάκια. Ο Γ. με την Πολωνή σύζυγό του την Μ. και πώς το έφερε η κουβέντα δεν θυμάμαι και συζητούσαμε για τη μεγάλη σφαγή στο δάσος του Κατύν.
    Αυτά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. ούτε να σας άκουγα, Αθηνούμπα μου ε;
      φιλί. καλημέρα.

      Διαγραφή
  7. Ο θανατος καλημεριζει
    σα να΄ναι χρονια φιλος.
    Δηλαδη καθημερινα.

    Λιγο χαμογελο θελω στα προσωπα....
    κι ισως ...ισως...να γινει περισσοτερο
    αν οχι μεγαλυτερο.

    Φιλι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. τέτοιο μακελειό αδερφών καλύτερα να μη μας καλημέριζε αγριομελένια μου...
      φιλί.

      Διαγραφή
  8. Συγκλονιστικό...λέξη λέξη με θέρισες απόψε!
    Να είσαι καλά Βίκυ μου...φιλιά πολλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. "The End"
    Φεύγω απ' την αίθουσα προβολής σου, γοητευμένη!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. πόσο μ' αρέσει που στην αίθουσά μου ήρθες!
      σ' ευχαριστώ Κανελλάκι μου!

      Διαγραφή
  10. πέρασα να υποκλιθώ και να φύγω κυρία Βίκυ Δερμάνη!
    καληνύχτα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. καλημέρα κορίτσι μυστήριο, ευχαριστώ πολύ-πολύ!

      Διαγραφή
  11. που με πήγες... που....
    σ' ευχαριστώ μέσ' απ' την καρδιά μου...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. ξέρω... καταλαβαίνω...
      εγώ σ' ευχαριστώ πολύ!

      Διαγραφή
  12. καλημέρα καλή εβδομάδα
    φοβερό τα σέβη μου & η μουσική....!!!!!!!!!!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Ανατριχιαστικά όμορφο. Εικόνες που φαντάζουν βγαλμένες από κάποιο σκοτεινό, εφιαλτικό, μα επικό ταυτόχρονα πίνακα ζωγραφικής.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. τιμή μου τα λόγια σου κούνελε! μέσα απ' την καρδιά μου σ' ευχαριστώ!

      Διαγραφή
  14. Δεν μπορούσες να το συνδυάσεις με άλλο κομμάτι εκτός απο Χατζιδάκι!
    Καλό απόγευμα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αριάδνη μου αυτό το υπέροχο τραγούδι ήταν η αφορμή.
      καλημέρα σου!

      Διαγραφή
  15. Σε διάβασα, υπέροχο.

    Αν θέλεις στείλε μου ένα mail στο kalliablogger@gmail.com γιατί δεν βρίσκω το δικό σου.

    Σε φιλώ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Υπέροχα δημιούργησες σήμερα
    και το βεντεάκι σου καταπληκτικό!!!

    φιλάκια πολλά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Καθηλωτική,διαπεραστική,μοναδική.Κι εσύ και η γραφή σου.Και δεν ξέρω τι φταίει περισσότερο,αυτά που γράφεις ή ο τρόπος σου;
    Υ.Γ. Το τραγούδι και το βίντεο ολοκλήρωσε τη μαγεία σου.
    Φιλί ζεστό!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. φταίει που νιώθεις... φταίει που το βλέμμα σου μια αγκαλιά είναι...
      φιλί ολόθερμο καρδιά μου!

      Διαγραφή
  18. Έχεις έναν τρόπο Βίκυ μου να "δαμάζεις" μ' αιχμηρό λόγο κι εξαίσια γραφή την εικόνα υπαρκτής αγωνίας και πόνου.
    με ασύγκριτη υποδομή έκφρασης! Υποκλίνομαι!
    Η όψη του θανάτου αναγκαίος κρίκος στη σπουδαιότητα της ζωής, Μακάρι να το καταλαβαίναμε!
    Να είσαι καλά γλυκιά μου! Να έχεις ένα όμορφο Σαββατόβραδο! Πολλά φιλάκια με αγκαλιά!:))

    Υ.Γ. "Και το να μιλήσω θέλω" Ιδιαίτερο, αξιόλογο, υπέροχο!
    Δεν προλάβαινα ν' αφήσω σχόλιο άν και σε διαβάζω κάθε φορά Βίκυ μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. πόσο μάλλον όταν τούτος ο θάνατος από χέρια αδερφικά έρχεται και όχι ως της ζωής ο επόμενος κρίκος...

      με συγκινείς Κατερίνα μου με τα λόγια σου τα τόσο όμορφα!
      φιλιά και μια μεγάλη αγκαλιά και από μένα!

      Διαγραφή